امروز شهرداربجنورد تحقق بومی سازی ” جهش تولید” – شعارسال – را عینیت بخشید

امروز شهرداربجنورد تحقق بومی سازی ” جهش تولید” – شعارسال – را عینیت بخشید

امام جمعه بجنورد دربازدید ازفرایند ازمایشی پرورش ابریشم شهرداری بجنورد :
امروز شهرداربجنورد تحقق بومی سازی ” جهش تولید” – شعارسال – را عینیت بخشید
امام جمعه شهرستان بجنورد که امروز بازدیدی از فرایند برداشت پیله های ابریشم که چندی پیش توسط سازمان سیما و منظر شهرداری بجنورد پرورش یافته بودند ، داشت ، توجه شهرداری به امر تولید و درآمد زایی را قابل تقدیر توصیف کرد.
آیت ا… یعقوبی دراین بازدید گفت: باید همه ما توانمان را در افزایش تولید وتقویت توان اقتصادی صرف کنیم تا سهم مان را درحفظ انقلاب ادا کرده باشیم.
ایت اله یعقوبی درحالی که یکی از پیله های ابریشم را در دست داشتند حدیثی قرائت کردند که مورد تعمق حاضرین شد . ایشان بیان کرد: آدم حریص و دنیا دوست مثل کرم ابریشمی است که درحال تنیدن تار به دور خود است و حتی درب خروج را هم مسدود می کند و درپایان عمر و زندگی اش بدون اینکه توشه ای برای آخرتش اندوخته باشد درمادیات غرق شده و دارفانی را وداع می کند درحالی که باید همیشه به خاطرداشت که دردنیا بودن به معنای دنیا زدگی نیست.
ایشان درفراز دیگری از سخنانش افزود: اینکه امروز شهرداری بجنورد اقدام به تولید و پرورش پیله ابریشم کرده است ، عینیت بخشیدن به شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری است که دغدغه خودکفایی و استقلال و عدم وابستگی به نفت را مورد توصیه اکید خود برای همه مدیران ومسئولینی که دل درگرو انقلاب دارند ، قرارداده اند.
امام جمعه شهردرادامه گفت: درایت شهرداری برای پرورش پیله ابریشم در منطقه ای که سابقه ای طولانی دراین امردارد و استفاده بهینه از مکانی که بلا استفاده بوده و تامین تغذیه از شاخه های هرس شده که باید دورریخته میشد ، نشان دهنده ظرفیت بالای منطقه برای تولید دارد و موید این است که ما باید توجه و همت بیشتری به مسائل داشته و از هر فرصتی به نفع ایجاد بهره وری و افزایش راندمان تولید استفاده کنیم.
پرورش کرم ابریشم به گفته امام جمعه شهراقدام خوب شهرداری است که درراه استقلال از صنعت نفت می تواند در ابعاد گسترده تری اجرا شود و ایشان از شهردار برای ادامه راه و توجه به ظرفیت های تولیدی شهر خواست تا برای سال آینده چندین سالن مجهز را به امر پرورش ابریشم اختصاص دهند.
شهرداربجنورد وجود و حمایت امام جمعه شهر را مایه دلگرمی دانسته و گفت: طی بازه زمانی ۴۵ روزه درقریب به یک هزار مترمربع خوشبختانه به همت پرسنل خوب سازمان سیما ومنظرشهری توانستیم کمترین میزان تلفات و بیشترین برداشت محصول را درکارنامه خود ثبت کنیم.
مهندس هادی زارعی افزود: هم اکنون درحال برداشت پیله ها هستیم .
مهندس مهماندوست نیز شرحی از فرایند پرورش پیله ابریشم را ارائه دادند .
مهندس خاکشور معاون خدمات شهری نیز به ایده های قابل اجرا در سایر فصول سال که با هدف ایجاد استقلال مالی و خودکفایی اقتصادی سازمانی دردست انجام دارند اشاره کرد وگفت: درنظر داریم استخر پرورش ماهی راه اندازی کنیم و یا از ظرفیت بالای موجود درشهر به نفع ایجاد فرصتهای اقتصادی بهره ببریم.
دراین دیدار مهندس قنبری کارشناس فضای سبز و متولی پرورش ابریشم ، دو سرمایه گذار درحوزه گردشگری و اقتصادی ، آقای جباری عضو شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات