شنا در مخازن سدها ، بندها و تاسیسات آبی استان سمنان ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان نسبت به ممنوعیت ماهیگیری و شنا در دریاچه پشت سدها و سازه های آبی استان تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ،  ایرج حیدریان با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان و گرمی هوا قرار داریم گفت : متاسفانه در این فصل علیرغم اطلاع رسانی های قبلی،شاهد آن هستیم که افراد زیادی بدون توجه به هشدارها و اخطارهای پیشین در مکان های ممنوعه مزبور تردد و یا شنا کرده و دچار حادثه می شوند .

وی با اشاره به بازدید هم استانی های عزیز از تاسیسات آبی استان، گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی را برای تردد کنندگان ، شناگران و ماهیگیران به همراه دارد .

ایرج حیدریان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: مخاطره گران بایستی توجه داشته باشند که تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل هنگام شنا کردن می شود.

وی با بیان اینکه سطح آب سدها و مخازن به نظر شفاف می رسد، خاطر نشان کرد: وجود جریان های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه های کف مخزن متاسفانه شنا گران جان خود را از دست می دهند .

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها، بندهای انحرافی و تاسیسات تغذیه مصنوعی استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده ها و آگاه کردن فرزندانمان از خطرات ناشی از شنا و سایر تفریحات، مکان های ممنوعه را ایمن ساخته و شرایطی بوجود آوریم تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات