آغاز عمليات اجرايي ايستگاه خلجا از هفته آينده

آغاز عمليات اجرايي ايستگاه خلجا از هفته آينده

محمدرضا بنكدار در گفت و گو با خبرنگار ايمنا ، اظهار كرد: پس از آغاز عمليات احداث ايستگاه‌هاي كهندژ ، خرازي و چهارسوق در مسير خط دو متروي اصفهان، از هفته آينده عمليات احداث ايستگاه خلجا آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر تجهيز كارگاه ايستگاه خلجا در حال انجام است، تصريح كرد: قرارداد منعقد شده با پيمانكار براي احداث سازه و سيويل (مرحله سفت‌كاري) ايستگاه خلجا معادل 60 ميليارد تومان به غير از هزينه‌هاي آزادسازي است و عمليات نازك كاري در قراردادهاي بعدي لحاظ خواهد شد.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان گفت: خط دوم قطار شهري اصفهان با بودجه حدود 12 هزار ميليارد تومان در شهر آغاز شده و به عنوان يك ابر پروژه عمراني در حال اجرا است.

وي افزود: خط دو قطار شهري اصفهان از ايستگاه دارك در زينبيه آغاز و تا ايستگاه مدرس نجفي ادامه پيدا خواهد كرد.

بنكدار طول خط دو قطار شهري اصفهان را 14.5 كيلومتر و 16 ايستگاه عنوان كرد و افزود: در يك سال گذشته 10 ايستگاه خط دو مترو فعال شده و تاكنون پيشرفت‌هاي خوبي داشته است.

بنكدار اظهار كرد: روش اجراي خط دو مترو اصفهان زير زمين است به همين دليل شهروندان اجراي اين پروژه را احساس نمي‌كنند، زيرا ابتدا ايستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ايستگاه مي‌شود؛ اين موضوع، معضلات ترافيكي و مشكلات ساخت را به حداقل مي‌رساند.

وي خاطرنشان كرد: شفت جبهه دوم خط دو متروي اصفهان از سمت ايستگاه مدرس نجفي طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا خردادماه سال آينده اجرا و عمليات حفاري آن از مردادماه سال 99 آغاز خواهد شد.

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان تاكيد كرد: احداث ايستگاه‌هاي خط دوم قطار شهري با برنامه‌ريزي دقيق‌تر زماني صورت گرفته بدين ترتيب كه پيش از عبور تي. بي. ام از محل ايستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلي ايستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جويي در هزينه‌ها، آب‌بندي ايستگاه‌ها با كيفيت بهتري انجام شود.

وي تصريح كرد: ساخت هر كيلومتر مترو، 700 ميليارد تومان هزينه دارد كه نزديك به 45 درصد اين هزينه در سازه و نزديك به 55 درصد آن در بحث تجهيزات هزينه مي‌شود.

بنكدار با بيان اينكه سعي و تلاش سازمان قطار شهري اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رويكرد فني اقتصادي به منظور كاهش هزينه‌ها در زمان بوده است، افزود: با توجه به تجهيزات محور بودن پروژه‌هاي قطار شهري، مسير تعيين پيمانكار EPC در خط دو قطار شهري اصفهان سرعت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات