آغاز رسمي فعاليت رئيس جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان با حضور  وزير راه و شهرسازي

آغاز رسمي فعاليت رئيس جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان با حضور وزير راه و شهرسازي





با برگزاري مراسم معارفه و توديع رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور، مهندس احمد خرم از امروز رسماً كار خود را به عنوان پنجمين رئيس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان آغاز كرد .

به گزارش روابط عمومي سازمان به نقل از روابط عمومي شوراي مركزي، در اين آيين كه درمحل وزارت راه و شهرسازي با حضور مهندس اسلامي وزير راه و شهرسازي، جمعي از مقامات اين وزارتخانه، اعضاي شوراي مركزي دوره هشتم سازمان نظام مهندسي ساختمان و روساي سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان استان ها برگزار شد، ابتدا  مهندس محمودزاده معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي از تحولات بنيادين در فرايند ساخت وساز سخن گفت و خاطرنشان كرد: با شروع دوره جديد شوراي مركزي، نظام مند كردن فرايندها در سازمان نظام مهندسي ساختمان با هدف اعتمادسازي عمومي و ترويج حرفه مندي، در اولويت قرار دارد .

مهندس رجبي رئيس دوره هفتم شوراي مركزي نيز در سخنان خود تاكيد كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان بيش از هر مجموعه اي نيازمند انضباط تشكيلاتي،  شفافيت مالي و ارتقاي خدمات مهندسي به منظور حمايت از حقوق بهره بردار است و انتظار مي رود در دوره جديد كه در يك فضاي آرام و با طمأنينه شكل گرفته است، امور بر مبناي برنامه ريزي دقيق و بر طبق قانون به انجام برسد .

در ادامه اين آيين، مهندس احمد خرم كه برمبناي حكم ابلاغي از سوي دكتر روحاني رئيس جمهور به سمت رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان منصوب شده است، در سخنان خود سازمان نظام مهندسي ساختمان را بزرگترين تشكل مردم نهاد  كشور و در واقع بزرگترين مجموعه مردم نهاد جهان با ۵۵۰ هزار عضو توصيف كرد، كه اعضاي متخصص و فرهيخته آن در تمامي نقاط كشور حضور و فعاليت دارند .
رئيس جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان اضافه كرد: ما در سازمان نظام مهندسي ساختمان با استفاده از تخصص و تجربيات موجود اجازه نداريم هيچ گونه خطا داشته باشيم و فرصتي براي تكرار و جبران اشتباهات احتمالي نداريم .
وي توانمندي سازمان را براي فعاليت در عرصه هاي اداري اجرايي و تخصصي بسيار بالا توصيف كرد .
به گفته مهندس خرم زمينه براي خدمت به مردم و جامعه در نظام مهندسي فراهم است و مي توان اين فعاليت ها را در سايه انسجام داخلي سازمان و هماهنگي با وزارتخانه به نحو احسن انجام داد .
وي ضمن تشكر از روساي پيشين سازمان نظام مهندسي ساختمان، با اعلام ۱۲ برنامه و ۶۰ پروژه براي فعاليت در دوره هشتم شوراي مركزي ابراز اميدواري كرد: با انسجام  و روحيه خدمت به اسلام و جامعه مهندسي بتوان امور را پيش برد .

آنگاه مهندس اسلامي وزير راه و شهرسازي به ايراد سخن پرداخت و خواستار فعاليت شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان بر اساس روال مناسب و قانوني شد .
وي گفت: شايسته است سازمان با انسجام و هماهنگي در انجام امور مهندسي و پرهيز از هرگونه اختلاف و نيز ايجاد وحدت رويه به صورت همگرا در سطح كشور، برمبناي سلامت و شفافيت مالي به فعاليت بپردازد و در ارائه عملكردهاي خود نوآوري را نصب العين قرار داده، براي مهندسان جوان و مهندسان پرانرژي فرصت آفريني كند. هماهنگي سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان استان ها با مسئولان استاني و اجرايي و توجه ويژه به مردم داري و پرهيز از هرگونه اختلاف، از ديگر توصيه هاي وزير راه و شهرسازي به شوراي مركزي دوره هشتم بود .
مهندس اسلامي همچنين در زمينه طرح اقدام ملي مسكن توضيحاتي ارائه داده و آن را فرصت مغتنمي براي مهندسان در جهت انجام خدمت به جامعه و اشتغال مفيد و سازنده ارزيابي كرد .
وزير راه و شهرسازي  از آقايان  غرضي، هاشمي، تركان و رجبي، روساي پيشين سازمان نظام مهندسي ساختمان كه سال ها در جهت پيشبرد اهداف اين سازمان و خدمت به مردم تلاش كرده اند سپاسگزاري كرد .

در پايان اين مراسم متن ابلاغ رياست سازمان نظام مهندسي ساختمان كه به امضاي دكتر روحاني رئيس جمهوري رسيده است، قرائت و حكم ياد شده توسط مهندس اسلامي وزير راه و شهرسازي به مهندس احمد خرم اعطا شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات