برپایی نمایشگاه یک اثر یک معمار

برپایی نمایشگاه یک اثر یک معمار

نمایشگاه "یک اثر یک معمار " به منظور ارائه آثار اساتید و دانشجویان معماری برای نخستین بار در استان قم برگزار شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه «یک اثر یک معمار» با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار اساتید و دانشجویان معماری استان اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با معماری، معرفی آثار تاریخی شهر قم و توانمندی‌های معماران قم بر پا شده است. امین خازنی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در خانه تاریخی‌ یزدان‌پناه ادامه داد: فضای مناسب و تاریخی این مجموعه ما را بر آن داشت تا نمایشگاه آثار معماری را در این مکان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: به منظور برگزاری این نمایشگاه از اساتید و دانشجویان معماری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرداری برای ارائه آثار دعوت به عمل آمده است. مسئول برگزاری نمایشگاه «یک اثر یک معمار» یادآور شد: آثار به نمایش در آمده شامل کارهای اجرایی و کارهای در دست اجرای اساتید و دانشجویان است.

خازنی افزود: ۱۰ اثر از اساتید و ۷۰ اثر از دانشجویان در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. وی گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در سطحی وسیع با همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرداری قم برگزار شده است. مسئول برگزاری نمایشگاه «یک اثر یک معمار» با اشاره به بخش‌های مکمل این نمایشگاه افزود: بخشی از این نمایشگاه به منظور کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب معین شده است و کتاب‌هایی با مفاهیم معماری به علاقمندان عرضه می‌شود.

خازنی تصریح کرد: سخنرانی اساتیدی از معاونت شهرسازی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه معماری و شاخه‌های آن و نمایش فیلم از جمله برنامه‌های مکمل این نمایشگاه است. وی افزود: موضوعاتی نظیر «معماری هنر فراموش شده»، «کاوش‌های تپه قلی درویش» و برگزاری ورک‌شاپ از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها است.

مسئول برگزاری نمایشگاه «یک اثر یک معمار» با بیان اینکه در صورت استقبال مردم در بازدید از نمایشگاه مدت آن تمدید می‌شود، یادآور شد: علاقمندان فرصت دارند تا سوم آذر ماه برای بازدید از این نمایشگاه به خانه تاریخی یزدان‌پناه مراجعه کنند.

    نظرات