بازدید مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو از...

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو به همراه مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ازمجموعه تاسیسات بهره برداری سدهای شمیل و نیان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان : در جریان این بازدید دکتر جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به اهمیت استراتژیکی سدهای شمیل ونیان اشاره کرد و بیان داشت که مجموعه سدهای شمیل ونیان منبع تامین کننده آب شرب مرکز استان هرمزگان است که اهمیت آن در شرایط بحرانی بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان این مطلب که آماده به کار بودن تاسیسات بهره برداری منابع آب و آمادگی در مقابل تهدیدات احتمالی بیانگر توجه مدیران صنعت آب به نیازهای مردم است.

جعفر زاده ضمن ابراز امیدواری نسبت به تمهیدات بکار گرفته شده ، خواستار تعامل مجموعه مدیران صنعت آب و برق در تامین پایدار برق برای تاسیسات بهره برداری سدها و منابع تامین آب شرب مردم هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس بعنوان مرکز استراتژیک استان شد.

در این بازدید مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان اهمیت احداث مجموعه سدهای شمیل و نیان را در تامین آب پایدار شهر بندرعباس تشریح کرد.

گفتنی است سدهای شمیل و نیان در استان هرمزگان به فاصله 90 کیلومتری شمال شرقی شهر بندرعباس، واقع در 12 کیلومتری شمال روستای شمیل از طریق جاده بندرعباس- میناب می باشد.

سد شمیل و نیان شامل دو سد خاکی به ارتفاع 27.3متر (نیان) و 32.3 متر (شمیل) از کف رودخانه با سیستم انحراف باز و سرریز دریچه ای (نیان)، سرریز کمکی، سرریز اضطراری، 5 زینچه در اطراف سد شمیل، سیستم منحصر به فرد چاه قنات و تخلیه کننده تحتانی (شمیل و نیان) بوده و آبگیر سطحی و حجم کل مخزن در حدود 160 میلیون مترمکعب است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات