خسارت هاي شهر اصفهان را به رئيس جمهور گزارش مي‌دهيم/ فعاليت كامل خط يك مترو تا پنجشنبه

خسارت هاي شهر اصفهان را به رئيس جمهور گزارش مي‌دهيم/ فعاليت كامل خط يك مترو تا پنجشنبه

شهردار اصفهان گفت: طي نامه‌اي با امضاي استاندار اصفهان گزارش خسارت هاي وارد شده به شهراصفهان در اغتشاشات اخير را به رئيس جمهور اعلام مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي صبح امروز در صد و سومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان كه به منظور ارائه گزارش خسارات وارده به شهر در اغتشاشات اخير حضور يافت با بيان اينكه 113سال است كه كشور ما مجلس دارد و در اين بازه زماني بيش از 11 هزار قانون وضع شده، در اين 11 هزار قانون 18 هزار عنوان جرم تعريف شده و سالانه 18 ميليون پرونده به دستگاه قضايي وارد مي‌شود، اظهار كرد: عناوين مجرمانه متعدد و قوانين متراكم سبب شده بخش زيادي كه بايد به انتظام بخشي جامعه كمك كنند درگير پرونده هاي بسيار باشند و طبيعي است بخشي از يك دستگاه گرفتار نقش ضابط شده و به اين سرمايه اجتماعي آسيب وارد مي‌شود.

نفي يا كتمان بحران در زمان بحران فايده‌اي ندارد

وي با بيان اينكه حوادث اخير مانند يك حادثه غير مترقبه ناگهان دستگاه بزرگ شهرداري را غافلگير كرد، ادامه داد: شهرداري نهاد خدماتي است و نقش امنيتي ندارد، نفي يا كتمان بحران در زمان بحران فايده اي ندارد، در اين شرايط نبايد مخافظه كارانه وارد صحنه شويم.

شهردار اصفهان با بيان اينكه چنانچه جرات تصميم گيري نداشته باشيم نمي توانيم در زمان بحران خلاقانه عمل كنيم، اضافه كرد: چنانچه فرصت و توان تصميم گيري وجود نداشته باشد، تصميم گيري مختل شده و اعتراض به اغتشاش تبديل مي‌شود.

وي از همه كارشناسان امنيتي، حقوقي، سياسي و ... خواست اين مسايل را ريشه يابي كنند، ادامه داد: تكرار اين اتفاقات به ضرر همه شهر و شهروندان است و هزينه‌هاي سنگيني را به دنبال خواهد داشت.

نوروزي با بيان اينكه اغتشاشات اخير بيش از 300 ميليارد تومان به زيرساخت‌هاي شهر خسارت وارد كرد، افزود: براي هر اتوبوس سوخته يك ميليارد و 700 ميليون تومان بايد هزينه پرداخت كنيم، اين هزينه‌ها متعلق به مردم است و آسيب آن به مردم وارد مي‌شود.

وي با بيان اينكه شهرداري از همان لحظه اول براي مديريت و كاهش خسارات‌به شهر به ميدان آمد، ادامه داد: شهرداري بيش از يك دستگاه خدمات رساني پا به ميدان گذاشت و به همه دستگاه‌ها كمك كرد تا از ميزان خسارت‌ها كاسته شود.

شهردار با اشاره به خسارت هاي وارده به پنج ايستگاه مترو گفت: سيستم‌هاي ايستگاه‌هاي شهيد عليخاني و چهار ايستگاه ديگر آسيب ديد و جبران آن زمان بر خواهد بود.

نوروزي با بيان اينكه اتوبوس‌ها در بسياري از خطوط با خطر جدي مواجه شدند، گفت: 100 اتوبوس آسيب ديده كه از اين تعداد 28 اتوبوس در آتش سوخته است، در مجموع 10 درصد اتوبوس‌هاي شهري اصفهان آسيب ديد اما همه تلاش كرديم تا در تردد شهروندان مشكلي ايجاد نشود.

وي با بيان اينكه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان در اين حوادث بسيار آسيب ديد، اضافه كرد: 50 نفر نيروي آتش نشان ما در اين حوادث آسيب ديدند.

شهردار اصفهان با بيان اينكه كل مجموعه خدمات شهري در اين ايام با خلل بزرگي مواجه شد، افزود: در اين ايام در همه مناطق از ورود اغتشاشگران به مناطق شهرداري و سازمان‌ها جلوگيري كرديم، مديريت پيشگيري به صورت جدي ورود كرد.

به اندازه توان خود از خسارت به پروژه‌هاي عمراني جلوگيري كرديم

وي با بيان اينكه از ورود اغتشاشگران به پروژه‌هاي عمراني و به سرقت بردن اموال شهرداري نيز در حد توان خود جلوگيري كرديم، اضافه كرد: براي جبران خسارات، استفاده از بيمه را در دستور كار قرار داديم.

شهردار اصفهان به نگارش نامه‌اي خطاب به رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: اين نامه حاوي گزارش خسارات به شهر اصفهان است كه قرار است با امضاي استاندار براي رئيس جمهور ارسال شود.

وي به تشكيل كميته بررسي خسارات در شهرداري اصفهان اشاره كرد و گفت: در مجموع ارزيابي‌ها 302 ميليارد و 750 ميليون تومان خسارت به شهر اصفهان وارد شده و قرار است طرح شكايتي از طريق بخش حقوقي شهرداري اصفهان براي خسارت‌هاي وارده صورت گيرد.

وي با بيان اينكه پروژه آفتاب نه توسط معترضان بلكه توسط برخي عوامل خارجي مورد دستبرد قرار گرفته بود، اضافه كرد: مجموعه نصف جهان نيز در اين زمينه آسيب‌هاي زيادي ديده و اميدواريم با كمك اعضاي شوراي شهر خسارت وارد شده را بتوان جبران كرد تا هر چه سريع تر رفاه شهروندان را ايجاد كنيم.

نوروزي با بيان اينكه چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي 400 تقاطع دچار آسيب و 90 چراغ راهنما نابود شده است، ادامه داد: همچنين 20 دوربين ثبت تخلفات نيز از بين رفته كه جبران اين خسارات بسيار زمان بر است، البته 80 درصد از چراغ‌هاي راهنماي سطح شهر اصلاح شده است.

اعلام همكاري شهرداري براي بازسازي بانك‌هاي آسيب ديده

وي با بيان اينكه براي كمك به بانك‌هاي آسيب ديده اعلام همكاري كرده‌ايم، اضافه كرد: همچنين در حوزه فعاليت‌هاي شهرداري پرداخت حقوق كاركنان و كارگران شهرداري را در اولويت قرار داديم و اين مشكل برطرف شده است.

شهردار اصفهان با بيان اينكه براي جايگزين كردن خسارات برنامه ريزي داريم، گفت: البته بايد توجه داشت كه اگر پدافند غيرعامل در شهر اصفهان خوب عمل مي كرد و در اين زمينه برنامه‌ريزي داشتيم، بسياري از اتفاقات را شاهد نبوديم و از اين پس بايد اين مهم را در دستور كار قرار دهيم.

وي  با بيان اينكه روز شنبه هفته گذشته 100 هزار نفر را با مترو جابه‌جا كرديم، ادامه داد: اين در حالي بود كه ساعت كاري مترو هم كاهش يافت.

شهردار اصفهان با بيان اينكه تعمير ايستگاه‌هاي مترو را با سرعت در دستور كار داريم، اضافه كرد: در نهايت تا پنجشنبه هفته آينده همه ايستگاه‌هاي خط يك مترو در مدار خدمت رساني قرار ‌مي‌گيرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات