آغاز عملیات آسفالت یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی کریدور غرب به شرق ایران

آغاز عملیات آسفالت یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی کریدور غرب به شرق ایران

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت: این بزرگراه بخشی از محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه به طول ۱۲۳ کیلومتر است که در محور شیراز- اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون ۱۰۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این بزرگراه در دو قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در قطعه یک و حدود ۷۰ درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند.
کدخدا زاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول ۳۱۳ متر در این بزرگراه افزود: این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات آسفالت در ۳ کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه  در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

کدخدازاده اعتبار مصوب سال ۹۸ این بزرگراه  را ۲۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۸ این پروژه ۲۰۶ میلیارد ریال تعیین شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات