تعامل با اصفهان به عنوان يك ميراث فرهنگي جهاني باعث خرسندي ما است

تعامل با اصفهان به عنوان يك ميراث فرهنگي جهاني باعث خرسندي ما است

سفير فرانسه در ايران گفت: اصفهان، نصف جهان است، شهري كه به جوهر فرهنگ و تمدن در كل دنيا شناخته مي‌شود و ما به خوبي به اين موضوع واقف هستيم.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي، شهردار اصفهان  در نشستي كه با "فيليپ تيه مو"، سفير فرانسه در ايران پيرامون موضوعات فرهنگي و دانشگاهي برگزار شد به معرفي شهر اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان دومين شهر فعال در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، گردشگري، علمي و دانشگاهي است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تمام نقاط ايران و همچنين شهر اصفهان داراي امنيت بالايي است و مردم با آسايش و آرامش در آن زندگي مي‌كنند.

وي با اشاره به تاريخچه كوتاهي از انقلاب اسلامي و حضور امام خميني (ره) در كشور فرانسه اظهار كرد: تاريخ نشانگر دوستي و همكاري مردم فرانسه با مردم ايران است و اكنون نيز اميدواريم همچون گذشته شاهد روابط حسنه بين اين دو كشور باشيم.

همچنين فيليپ تيه مو، سفير فرانسه در ايران ضمن تشكر از استقبال شهردار اصفهان از حضورش در اين شهر بسيار ابراز خرسندي كرد و با اشاره به جايگاه ويژه اصفهان در بين شهرهاي جهان گفت: اصفهان، نصف جهان است، شهري كه به جوهر فرهنگ و تمدن در كل دنيا شناخته مي‌شود و ما به خوبي به اين موضوع واقف هستيم.

سفير فرانسه در ايران با اشاره به افزايش سه برابري تعداد بورس هاي تحصيلي دولت فرانسه به دانشجويان ايراني و ابراز آمادگي اين كشور براي برقراري هر چه بيشتر رابطه‌هاي فرهنگي و دانشگاهي با دانشگاه‌هاي اصفهان گفت: هر سال دولت فرانسه امكان ادامه تحصيل دانشجويان را با اعطاي بورس در فرانسه فراهم مي‌كند و در اين راستا دانشجويان ايراني مي‌توانند در دانشگاه‌هاي فرانسه تحصيل كنند.

شهردار اصفهان با استقبال از پيشنهاد سفير فرانسه در ارتباط با افزايش تعاملات فرهنگي دو كشور ايران و فرانسه به بيان شباهت‌هايي در معماري و زيرساخت‌ها بين اين دو كشور پرداخت و اظهار كرد: شباهت‌هاي موجود ميان دو شهر اصفهان و پاريس باعث ايجاد تعامل و گفتگوي سازنده بين اين دو شهر جهان شده است.

نوروزي با اشاره به پروژه اصفهان 2020، گفت: اصفهان به برقراري تعامل با همه جهان و برقراري مناسبات و تعاملات فرهنگي و دانشگاهي از جمله برگزاري هفته فرهنگي پاريس تمايل دارد.

در پايان اين نشست، سفير فرانسه در ايران با ابراز آمادگي براي تعاملات فرهنگي و دانشگاهي با شهر اصفهان و دانشجويان و هنرمندان ايراني ابراز خرسندي و آمادگي كرد و گفت: با وجود ابزار و اراده، امكان تعاملات فرهنگي و دانشگاهي نيز وجود دارد و آشنايي و تعامل با اصفهان به عنوان يك ميراث فرهنگي جهاني باعث خرسندي ما است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات