اصفهان براي برگزاي هفته فرهنگي بوسني و هرزگوين آمادگي كامل دارد

اصفهان براي برگزاي هفته فرهنگي بوسني و هرزگوين آمادگي كامل دارد

شهردار اصفهان گفت: اصفهان آمادگي تعامل در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را با شهر سارايوو دارد، به ويژه آن كه قرار است تا سال 2020 به عنوان پايتخت گردشگري دنيا نيز معرفي شود.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت‌الله نوروزي، در نشستي با شهردار سارايوو كه پيرامون مسائل مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي برگزار شد، ضمن معرفي اصفهان به عنوان يك شهر تاريخي، ميراثي، صنعتي، فرهنگي و دانشگاهي و نيز يادآوري تاريخچه اين شهر به عنوان پايتخت ايران در طول سه دوره حكومتي آل‌زيار، سلجوقيان و صفويان، گفت: اصفهان امروزه در بسياري از زمينه ها دومين شهر مهم ايران پس از تهران به حساب مي‌آيد و در عرصه بين‌المللي با 14 شهر در كشورهاي مختلف اروپا، آسيا، خاور دور و جهان عرب پيوند خواهرخواندگي دارد.

وي با اشاره به ملاقات‌ها و گفتگوهاي پر ثمر گذشته با هيئت هاي بوسني و هرزگويني اعلام كرد: اصفهان آمادگي تعامل در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را با سارايوو دارد؛ به ويژه آن كه قرار است تا سال 2020 به عنوان پايتخت گردشگري دنيا نيز معرفي شود.

نوروزي همچنين با اشاره به انجام مقدمات برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در بسياري از شهرهاي جهان هم‌چون پاريس و سوئيس و نيز با توجه به روابط خوب گذشته اظهار كرد: اصفهان براي برگزاي هفته فرهنگي بوسني و هرزگوين آمادگي كامل دارد و نشست حاضر مقدمه‌اي براي سفرهاي بعدي و تعاملات فرهنگي گردشگري ميان اين دو شهر است.

شهردار سارايوو، عبدالله اوسكاكا نيز ضمن تشكر از امدادهاي دولت ايران در طول جنگ 1995 بوسني و هرزگوين و تلاش كشور براي به رسميت شناخته شدن استقلال آن، به جايگاه ويژه ايران در قلب مردمان و تاريخ اين كشور اشاره كرد و گفت: اصفهان يكي از بزرگترين شهرهاي تاريخي و از پايتخت‌هاي فرهنگي امروز جهان است كه توانسته روابط خوبي با يونسكو برقرار كند.

وي ادامه داد: بوسني هنوز در ابتداي اين مسير قرار دارد و اميدوار است بتواند در زمينه ثبت تعدادي از اماكن فرهنگي و تاريخي خود در يونسكو از حمايت اصفهان برخوردار شود.

عبدالله اوسكاكا با اشاره به پيشرفت‌هاي مناسب بوسني در صنعت فيلم و سينما گفت: سارايوو به تازگي از سوي سازمان مذكور به عنوان شهر سينمايي شناخته شده است و در اين راستا ميزبان جشنواره فيلمي هستيم كه در ماه آگوست ميلادي، برابر با اواسط شهريورماه شمسي برگزار خواهد شد كه از اصفهان نيز براي مشاركت در اين جشنواره دعوت رسمي به عمل خواهيم آورد.

وي با ابراز اميدواري براي معرفي هنرمندان بوسنيايي به ايران و همكاري هنرمندان ايراني با بوسني افزود: اين اتفاق مي تواند زمينه‌ساز آغاز و ادامه همكاري‌هاي سينمايي ميان ايران و بوسني باشد.

شهردار سارايوو در پايان با استقبال از جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان به معرفي فيلمي مستند از دوران جنگ بوسني پرداخت و گفت: اين فيلم كه در آن وقايع چند مدرسه به نمايش در آمده است، نشان مي‌دهد چگونه جنگ مانعي براي پيشرفت آموزش و پرورش در اين كشور نشد و به همين خاطر و با توجه به تناسب فيلم با جشنواره مذكور اميدوار هستم كه با حضور در جشنواره سال آينده اصفهان بتواند در داوري‌ها پيروز ميدان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات