لزوم استفاده از طرح‌های نخبگان در زمینه کنترل سیل و آلودگی‌های نفتی/ابزار کار در اختیار نخبگان قرار گیرد

لزوم استفاده از طرح‌های نخبگان در زمینه کنترل سیل و آلودگی‌های نفتی/ابزار کار در اختیار نخبگان قرار گیرد


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: با وجود ترسالی و بارش های پیش بینی شده، ممکن است دوباره شاهد وقوع سیل باشیم و باتوجه به اینکه متاسفانه کنترل سیل هنوز به شکل سنتی انجام می شود، در نتیجه باید از طرح های نخبگان در زمینه سیل، اطفاء حریق و کنترل آلودگی های نفتی استفاده کرد.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست هم اندیشی با نخبگان استان خوزستان که امروز، ۱۳ مردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحران های استان خوزستان زایده امروز و دیروز نیست، بلکه بی تدبیری ها مشکلات استان را مضاعف کرده اند.

وی ادامه داد: اولین ابر بحران استان در بهمن ۹۵ و با شروع گرد و غبار بود که آسیب پذیری استان برای همه مشخص شد. پس از آن نیز بحران های آتش سوزی، سیل، زلزله و… بودند. اولویت ما حفظ منابع انسانی است و موفقیت کشورهای توسعه یافته و کشورمان نیز در برخی زمینه ها به علت سرمایه گذاری روی نیروی انسانی است.

وی افزود: همین مسائل باعث شدند تا رهبر معظم انقلاب بر استفاده از نیروی جوان نخبه تاکید کنند. باید پذیرفت که به خوبی از نیروی نخبه استفاده نشده است. استان خوزستان شرایطی همانند یک کشور دارد به این دلیل که به عنوان مثال، ۳۳ درصد از کل منابع آبی، ۹ سد بزرگ، ۷۰ درصد از ذخایر نفت و گاز و همچنین صنایع مختلف از جمله پتروشیمی و فولاد در استان خوزستان وجود دارد. همچنین شرایط آب و هوایی خوزستان پنج اقلیمی است، بنابراین زمینه کار کردن در استان خوزستان فراهم است.

حاجی زاده بیان کرد: برای حمایت از طرح های کاربردی نخبگان، باید درصدی از بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور به این مورد اختصاص داده شود. همین که توانسته ایم نخبگان را در کنار یکدیگر نگه داریم کار بزرگی است. سیاست دولت این است که حتما از نخبگان استفاده شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: خوزستان مهد پرورش نخبگان است و باید از طرح ها و ایده های نخبگان استفاده شود. در سیلاب فروردین برای مهار سیلاب از اساتید و نخبگان مهندسی آب استان به عنوان مشاور استفاده شد و خوشبختانه این بحران را بدون تلفات انسانی گذراندیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها نسبت به نخبگان مسئولیت دارند و باید نخبگان را معرفی کنند، گفت: با وجود ترسالی و بارش های پیش بینی شده، ممکن است دوباره شاهد وقوع سیل باشیم در نتیجه در این زمینه باید از وجود نخبگان استفاده شود. متاسفانه کنترل سیل هنوز به شکل سنتی انجام می شود، در نتیجه باید از طرح های نخبگان در زمینه سیل، اطفاء حریق و کنترل آلودگی های نفتی استفاده کرد.

حاجی زاده ادامه داد: یکی از مسائل مهم مطرح شده در استانداری، رسیدگی به طرح های نخبگان است. باید ابزار کار را در اختیار نخبگان قرار دهیم. در کنار کمیته آموزش و پژوهش در استانداری باید کمیته نخبگان با حضور رئیس بنیاد و نخبگان نیز تشکیل شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات