۱۶۸۶ حادثه طبیعی در سه ماه نخست سال جاری در ...

۱۶۸۶ حادثه طبیعی در سه ماه نخست سال جاری در ...

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، مهدی رحمتی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد حادثه طبیعی به صورت تقریبی شامل ۴۴۶ مورد زلزله، ۴۶۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۳۴ مورد طوفان، ۲۹ مورد تگرگ، ۳۷۸ مورد آتش سوزی جنگل‌ها، ۳۶ مورد سرمازدگی و یخبندان، ۱۱ مورد ریزش بهمن و ۹۲ مورد رانش زمین، در سراسر کشور بوده است.
با استناد به بند ۵ و ۱۷ از ماده ۸ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که مربوط به مستندسازی حوادث، اقدامات و تجزیه و تحلیل آنها و نیز ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات به کمک شبکه‌های اطلاعاتی مراکز علمی - تحقیقاتی ذیربط و سازمان‌های اجرایی مسئول و تشکیل مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث وابسته به سازمان است، جامعیت اطلاعات اصلی ترین عنصر و مشخصه بارز سامانه سما است.
در سامانه سما تمام مراحل حوادث و بحران‌ها شامل ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه تا ثبت خسارات، بودجه، پروژه‌ها، تجهیزات، آموزش‌ها، مانورها و فعالیت‌های شورای هماهنگی استان‌ها ثبت می‌شود. همچنین به مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور، موسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی و نظایر آن پرداخته می‌شود.
سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگزار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات