هرس تابستانه درختان با هدف جلوگیری از شیوع آفت و بیماری به کل درخت انجام می‌شود

هرس تابستانه درختان با هدف جلوگیری از شیوع آفت و بیماری به کل درخت انجام می‌شود

علی مدبر در گفتگو با شهریار با بیان اینکه تعدادی از درختان در فصل زمستان با بیماری مواجه شده و یا آفت زده شده اند گفت: درختانی که شاخه های بیمار دارند اگر در این فصل هرس نشوند بیماری آنها به تمامی درخت سرایت کرده و عمر آن را به پایان می رساند.

او افزود: اجرای هرس فصلی به شهرداری های مناطق ابلاغ و در دفترچه پیمان های فضای سبز نیز درج شده است و همه موظف به اجرای آن هستند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به بیماری های موجود در شاخه های خشک شده اظهار داشت: آفت هایی مانند فتیله نارنجی، کرم چوب خوار و بیماری های متعدد در این شاخه ها وجود دارد و برای جلوگیری از شیوع آفت نیاز است تا برخی از این شاخه ها سوزانده شوند.

مدبر با انتقاد از افرادی که از روی ناآگاهی هرس فصلی سازمان را قلع و قمع درختان می نامند، گفت: برای هرگونه جابجایی و قطع درختان باید از شورای حفظ و گسترش فضای سبز مجوز گرفته شود.

او ادامه داد: اصلاح هندسی معابر، مسیرگشایی، ایستگاه های مترو و احتمال وقوع خسارت به اموال و جان شهروندان تنها دلایلی است که شورای حفظ و گسترش مجوز جابجایی درختان را صادر می کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قانون اجازه ارائه خدمات به مجتمع های مسکونی را نمی دهد گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر در حال حاضر در موضوعاتی مانند تامین آب و هرس درختان این مجتمع های مسکونی شهرداری اجازه کمک به آنان را دارد و اگر مجتمع مسکونی از شهرداری درخواست کمک داشته باشد می توانیم به آنان خدمات ارائه کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات