نشست شهرداران استان یزد با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: با توجه به تحولات حوزه های اقتصادی تغییر در راهبردهای فعلی مدیریت شهری ضروری است

نشست شهرداران استان یزد با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: با توجه به تحولات حوزه های اقتصادی تغییر در راهبردهای فعلی مدیریت شهری ضروری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: در این سالها تحولات مختلفی در حوزه اقتصادی روی داده که موجب شده راهبردهای فعلی مدیریت شهری پاسخ لازم را برای اداره مطلوب شهر به شهرداری ها ندهد، بنابراین تغییر در این راهبردها و فاصله گرفتن از اداره شهر با اتکا به کمک های دولتی یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد که ۱۸ خرداد در نشست شهرداران استان یزد سخن می گفت،‌ افزود: یکی از جایگزین های اداره دولتی شهر و کاهش اتکا به پول فروش نفت در شهرها جذب سرمایه های بخش خصوصی است و لازم است شوراها و شهرداری ها به این حوزه به عنوان منبع تامین درآمد و ثروت و شغل توجه همه جانبه ای داشته باشند زیرا فراهم نمودن زمینه های جذب سرمایه گذاران وبخش خصوصی شرط اول رونق تولید در شهرهاست.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداریها و شوراها باید هرچه زودتر ساز و کار مشخصی برای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی در شهرها تعریف نمایند.

وی افزود: در کنار جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی، بها دادن به ایده های خلاقانه و صاحبان این ایده ها با هدف تامین درآمدهای پایدار و اصلاح رویه های انجام امور از راههای پیشرفت مدیریت شهری و گام برداشتن شهرها در مسیر توسعه می باشد.

جمالی نژاد همچنین بر تمرکز بر بِرندسازی شهری به عنوان یک اولویت برای هریک از شهرها متناسب با مزیت های نسبی و رقابتی، تعریف بسته های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی آنها، مدیریّت کارآمد، بانشاط و باانگیزه قوی برای انجام امور، مشارکت دادن مردم در انجام امور مربوط به مدیریت شهری و جلب اعتماد آنها به عنوان سرمایه های اصلی شهر، تاکید نمود.

جمالی نژاد با توجه به وقوع سیل در ۲۵ استان کشور، تاکید کرد: شهرداری ها باید ضمن توجه به قوانین و مصوبات هیات محترم دولت و اسناد آسیب شناسی شهرداری ها، پیگیر مباحث پیشگیری از سیلاب و لایروبی رودخانه ها در تعامل با دستگاه های ذیربط با این موضوعات باشند.

وی همچنین با اشاره به تجربیات و سوابق شهرداری یزد در خصوص بحث مدیریت واحد شهری گفت: یزد امروز پایگاه تاثیر گذار و نقش آفرین ملی بوده که از بیشترین سهم را از دانش و دانایی در حوزه مدیریت شهری بهره برده و مسوولان استان و شهر یزد می توانند این مباحث را بطور تخصصی پیگیری و نتیجه را به وزارت کشور منعکس نمایند.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه به همکاری های اخیر این سازمان و شرکت بازآفرینی شهری گفت: شهرهای دارای بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده می توانند از اعتبارات این موضوع استفاده نمایند و ضرورت دارد شهرداران با تهیه و ارائه طرح های دقیق و کاربردی بتوانند اعتبار لازم را جذب کنند.

وی همچنین گفت: در قانون بودجه سال ۹۸ برخی احکام مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها نظیر تبصره (۲) ماده (۳۹) احیا و اعتبارات آن در حال واریز است و میزان قیر رایگان نسبت به سال گذشته افزایش یافت و اعتباری هم برای مدیریت پسماندها و انتشار اوراق مشارکت درنظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات