کاهش حد نصاب صدور مجوز...

کاهش حد نصاب صدور مجوز...

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد از کاهش حد نصاب صدور مجوز پروانه های ساختمانی و امکان صدور پروانه برای اسناد مشاعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد، در نسشت هم اندیشی اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری که با حضور نمایندگانی از دادگستری، استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد برگزار شد، مجتبی فرهمند معاون از کاهش حد نصاب صدور مجوز پروانه های ساختمانی و امکان صدور پروانه برای اسناد مشاعی خبر داد.

وی همچنبن ضمن تبیین جایگاه کمیسیون ماده صد، در خصوص مهمترین عوامل موثر در بروز تخلفات ساختمانی توضیحاتی ارائه نمود و گفت: در راستای رفع موانع موجود اقدامات مثبت و بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم با تداوم و همکاری سایر نهادهای مرتبط بتوانیم به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

فرهمند تصریح کرد: تغییر در ضوابطی نظیر کاهش حد نصاب صدور مجوز پروانه های ساختمانی، امکان صدور پروانه برای اسناد مشاعی از جمله تسهیلاتی است که در قانون جدید در نظر گرفته شده و طی برنامه ریزی صورت گرفته این موارد به زودی اجرایی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد افزود: اصلاح ساختار کمیسیون ماده صد و جابجایی محل کمیسیون، هوشمند سازی در مباحث صدور پروانه ساختمانی و اعلام ضابطه، راه اندازی پلیس ساختمان، برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای نظام مهندسی، کارشناسان دفاتر کارگزاری، کارشناسان ناظر شهروندی و همچنین موضوع آموزش شهروندی از سایر اقدامات صورت گرفته در این راستا می باشد.

در ادامه نشست، علی نوری مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها طی یک ارائه، به تشریح لایحه جدید ارزش معاملاتی، اعلام خطوط قرمز تعیین شده در تخلفات، تغییرات اعمال شده در ضوابط طرح تفصیلی و سایر اقدامات شهرداری یزد در راستای کاهش تخلفات و تسهیل امور پرداخت و اعضای حاضر نیز به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

در پایان نشست، سیدعلی مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد در جمع بندی مباحث ضمن تقدیر از معاونت شهرسازی و معماری در تشکیل این جلسه خواستار افزایش بیشتر این گونه جلسات هم اندیشی در راستای وحدت رویه بین اعضای کمیسیون و هماهنگی در صدور احکام شد.

در این نشست، اعضا ضمن آشنایی بیشتر با ضوابط جدید طرح تفصیلی و تغییرات صورت گرفته، به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مختلف پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات