الزام کشوری دریافت پروانه فعالیت واشتغال برای تخصیص سوخت ناوگان باری

الزام کشوری دریافت پروانه فعالیت واشتغال برای تخصیص سوخت ناوگان باری

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار از الزام کشوری دریافت پروانه فعالیت واشتغال برای تخصیص سوخت ناوگان باری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، عبدالجلیل شریفی گفت: طی ابلاغ وزارت کشور که در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال جاری به ما ابلاغ شده در راستایی تکمیل طرح ملی و یکپارچه ساماندهی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری و با عنایت به احتمال افزایش قیمت سوخت در ماههای آتی کلیه مالکان ورانندگان ناوگان حمل ونقل باربنزین سوز (وانت بار) فعال در کشور مکلفند در سامانه مدیریت حمل ونقل عمومی ir.utcms.www   ثبت نام کنند واز سازمان مدیریت حمل ونقل بار پروانه فعالیت واشتغال دریافت نمایند.
شریفی افزود: مالکین ورانندگان علاوه بر ثبت نام درسایت مذکور، می بایست به سازمان حمل ونقل بار شهرداری واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد جنب اداره کل ورزش و جوانان مراجعه ونسبت به تکمیل پرونده و فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. در غیر اینصورت با کاهش سهمیه سوخت مواجه شده ونهایتا سهمیه سوخت انهاقطع خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح شامل تمامی وسایل نقلیه بنزین سوز (وانت بار) که قصد خدمات دهی وتردد درمحدوده شهری را دارند می شود، ابراز داشت: طی ابلاغیه وزارت کشور باید تا تاریخ ۲۸ خردادماه اطلاع رسانی ها انجام بگیرد که ما از طریق بیلبردهای شهری و مسیرهای ایستگاه وانت بار بنرهای نصب کرده و به رانندگان فعال اطلاع رسانی ها را انجام می دهیم.
رییس سازمان حمل و نقل بار شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: خودروهای که نسبت به دریافت پروانه اشتغال و فعالیت اهمال کنند، علاوه بر قطع سوخت اجازه تردد در محدوده مکانی و زمانی را نخواهند داشت.
شریفی درباره چگونگی ثبت نام مالکان خودروهای وانت بار بنزین سوز نیز تاکید کرد: روند ثبت نام کاملا رایگان است و دارندگان خودروهای وانت بار بنزین سوز می تواند به ادرس سازمان مراجعه کنند و راهنمایی از طریق سازمان دریافت کنند و برای تشکیل پروند اقدام کنند و مراحل بعد در سایت ثبت نام کنند .
وی اظهار داشت: این روندثبت نام و دریافت پروانه شامل وانت تلفنی، وانت بار و کلیه فعالان در قالب شرکت ها ی حقیقی و حقوقی است .
شریفی درباره فعالیت وانت بارهای که در شرکت مخصوص حمل و نقل بار فعالیت می کنند گفت: این افراد علاوه بر دریافت مجوز پروانه فعالیت از اتحادیه حمل و نقل کالا باید پروانه فعالیت را از واحد شرکت ها مدیریت حمل و نقل بار مجوز دریافت کنند و خود را در قالب شرکت و موسسه خودرو را به ما معرفی کنند که در این زمینه با وجود داشتن پروانه های طب کار که برای شرکت دریافت کردن دیگر نیازی به مراجعه به طب کار ندارند از دوباره کاری جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: دارندگان خودروهای وانت بار احتیاجی به مراجعه به اداره پست ندارند و ثبت نام از طریق سایت با دریافت کد رهگیری یا مراجعه به سازمان انجام میشود
رییس سازمان حمل و نقل بار ابراز داشت: دریافت وجه بابت پروانه فعالیت و اشتغال طبق ابلاغیه وزات کشور و مصوبه ای شورای دریافت میشود و امسال هیچ افزایش قیمتی نداشته و مانند سنوات قبل هزینه ها دریافت میشود .
شریفی با اشاره به هماهنگی این سازمان با تعاونی و اتحادیه های وانت بار برای مراجعه به این سازمان و دریافت پروانه اشتغال و فعالیت ابراز داشت:  وظیفه ساماندهی شرکت ها، موسسات، افراد و ناوگان حمل ونقل بار برعهده شهرداری گذاشته شده است. همچنین۲ ردیف تخلفاتی در این زمینه معرفی شده بطوری که اگر خودروی فاقد مجوز فعالیت وسیله حمل و نقل عمومی باشد ۷۵ هزارتومان جریمه در کلان شهر برای ان در نظر گرفته و در صورت نداشتن کارت سلامت که پروانه اشتغال محسوب میشود ۲۰ هزار تومان جریمه می شود.
ریس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز تصریح کرد: حدود ۶ هزار ناوگان حمل و نقل بار سبک ، سنگین و نیمه سنگین ساماندهی شده است که طبق شناسایی ما براساس امار سال ۹۶ بیش از ۴۰ هزار ناوگان در شهر شیرازفعال هستند.
شریفی از افزایش امار صدور پروانه فعالیت و اشتغال در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در فرودین ماه سال جاری حدود ۱۲۳ درصد افزایش صدور پروانه و فعالیت و اشتغال داشته ایم که این اماردر اردیبهشت۷۰درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است .
وی یکی از مشکلات در راه ساماندهی ناوگان را عدم الزام رانندگان به داشتن پروانه انهم به دلیل نداشتن محدودیت در ارایه خدمات عنوان کرد.
شریفی درباره مشوق های لازمه برای ساماندهای حمل و نقل بار وانت بار وگفت: تخصیص سوخت و اجازه تردد و رایزنی با و چندین موسسه شرکت های خدمات رفاهی برای این رانندگان و پیگیری برای احیا بیمه ۱۷۰۰ نفر از رانندگانی که بیمه شده بودن و بیمه برای رانندگان جدید از مزیت های ساماندهی رانندگان وانت بار در سامانه است

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات