تدوین الگوریتم جامع نظارت به زودی نهایی می‌شود

تدوین الگوریتم جامع نظارت به زودی نهایی می‌شود


تدوین الگوریتم جامع نظارت به زودی نهایی می‌شود

دومین جلسه تدوین الگوریتم جامع نظارت، روز ۲۳ اردیبهشت در محل شورای مرکزی از ساعت ۱۰ الی ۱۸ تشکیل شد.
در این نشست، مدیران انفورماتیک و خدمات مهندسی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استانهای البرز، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران و قم حضور یافتند و ضمن تشریح فرآیند ارجاع استانی، معضلات و مشکلات موجود سیستم ها و نیز مزایای هریک از سیستم هابررسی شد.
به گفته مهندس طاهری اصل عضو اصلی شورای مرکزی و مدیر فنی این شورا اعضای حاضر در این جلسه ۸ ساعته، مواردی چون نحوه کلی ارجاع نظارت، بررسی نحوه امتیازدهی و ضریب ها و امتیازهایی را که باید به افراد داده شود، مورد بحث قرار داده و دستیابی به پاسخ سوالاتی چون: چگونگی استفاده اشخاص حقیقی و شرکتهای حقوقی،یکسان سازی تفاوت گذاری بین طراح و ناظر و نحوه شمول امور طراحی در این فرایند را در اولویت قرار دادند.
بر اساس این گزارش، تعیین تکلیف افراد فعال در آزمایشگاهها، مجریان ذیصلاح، تغییر مکان افراد بین شرکت‌های حقوقی، مرخصی‌های مهندسین و یا نحوه صف بندی کسانی که به تازگی پروانه اشتغال دریافت می‌کنند،از دیگر مباحث و پیگیری‌های این جلسه بود.
مهندس طاهری اصل همچنین اشاره نمود، این گروه در سومین نشست خود در هفته آینده که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود، محورهای نظام نامه جامع، تدوین الگو و شیوه نامه شرکت های حقوقی را طرح و نهایی خواهند کرد. لازم به ذکر است کارگروه مذکور به شکل هفتگی فعالیت خود را انجام داده و جلسات جهت هماهنگی و همراستایی و یکسان سازی نقطه نظرات تشکیل می گردد.

گروه تدوین الگوریتم جامع نظارت همچنین پیشنهاد خواهد داد تا چه متراژی در اختیار شرکتهای حقوقی و یا افراد حقیقی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات