بزرگ‌ترین ترانس‌های قدرت ساخت کشور در راه شبکه برق خوزستان/ جلوگیری از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور

بزرگ‌ترین ترانس‌های قدرت ساخت کشور در راه شبکه برق خوزستان/ جلوگیری از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود دشت‌بزرگ" با اشاره به اینکه ترانس‌های قدرت خریداری شده در راه شبکه برق خوزستان هستند، افزود: ترانس‌های خریداری شده از نوع ۳۱۵ مگاولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت است و بزرگ‌ترین ظرفیت را در بخش ترانس‌های قدرت دارند و با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان و بر اساس موازین زیست محیطی طراحی و ساخته شده‌اند.
وی با اعلام اینکه روز گذشته طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان در شرکت ایران ترانسفو زنجان چهار دستگاه ترانس به این شرکت تحویل داده شد، بیان کرد: ترانس‌ها در مرحله بارگیری و حمل به سمت خوزستان هستند و به تواتر در شبکه نصب و برق‌دار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مقصد نصب و راه‌اندازی این ترانس‌ها را پست‌های ۴۰۰ کیلو‌ولت پیروزان، هاشمی و بقایی در اهواز و پست امیدیه اعلام کرد.
دشت‌بزرگ برق‌دار شدن این ترانس‌ها را موجب پایداری شبکه برق خوزستان دانست و افزود: نصب ترانس‌ها باعث پایداری انرژی در استان می‌شود و بدین ترتیب کار انتقال برق به شبکه سراسری و دریافت از این شبکه تسهیل یافته و با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این ترانس‌ها برای اولین بار در کشور ساخته شده‌ و با این بومی‌سازی از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات