رییس سازمان میراث فرهنگی به ترکیب اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری اضافه می شود

رییس سازمان میراث فرهنگی به ترکیب اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری اضافه می شود

-www.BanaNews.irرییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارایه لایحه ای از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی به ترکیب اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ـ مصوب ۱۳۵۱ ـ اضافه می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت روز دوشنبه اعلام کرد: لایحه اصلاح ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری با هدف حفاظت از بناها و بافت های تاریخی و انطباق سیمای شهری، فضاها و بناهای شهری با ارزش های نهفته در معماری شهرسازی تاریخی ایرانی ـ اسلامی و ضرورت حفاظت از بناها و بافت های تاریخی ارزشمند، از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد.

لایحه 'اصلاح ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری' که در جلسه هیات وزیران به تصویب رسیده، از سوی رییس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: باتوجه به اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری دارای اختیارات قانونی در زمینه تصویب طرح های جامع شهری و تفصیلی و تهیه و تدوین معیارها و ضوابط و آیین نامه‌های شهرسازی است و با عنایت به لزوم انطباق سیمای شهری، فضاها و بناهای شهری با ارزشهای نهفته در معماری و شهرسازی تاریخی ایرانی ـ اسلامی و ضرورت حفاظت از بناها و بافت های تاریخی ارزشمند واقع در عرصه‌های شهری و مسوولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسداری از میراث فرهنگی کشور و بناها و بافت های تاریخی شهری، لذا عضویت سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ضروری است.

در ماده واحده این لایحه نیز آمده است: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ترکیب اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ـ مصوب ۱۳۵۱ ـ اضافه می شود.

 

 

    نظرات