عصمت پرست سکان شهرداری ارومیه را بدست گرفت

عصمت پرست سکان شهرداری ارومیه را بدست گرفت

علیرضا عصمت پرست با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار ارومیه معرفی شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا عصمت پرست شهردار جدید ارومیه امروز بعد از کش و قوس های فراوان میان شورای اسلامی شهر ارومیه و وزارت کشور و رد صلاحیت دو گزینه پیشنهادی قبلی توسط شورا به وزارت کشور با اخذ حکم از وزارت کشور به عنوان شهردار جدید ارومیه معرفی شد.

۳۰ شهریور ماه سال ۹۰ ابراهیم بازیان شهردار وقت ارومیه در چهارصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر با اکثریت آرا برکنار شد که تا امروز با وجود معرفی دو گزینه از

سوی شورای شهر ارومیه وزارت کشور صلاحیت گزینه های قبلی را رد کرده و در نهایت علیرضا عصمت پرست دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک شاخه تبدیل انرژی، درجلسه ۵۴۷ این شورادر ۲۰ فروردین ماه امسال به ریاست پرویز جلیلی و با ارائه نظر نهایی اعضای این شورا بعنوان شهردار ارومیه انتخاب شد.

طولانی شدن انتخاب شهردار ارومیه در حالی است که این کلانشهر هم اکنون با مشکلات عدیده شهری از جمله نبود ورودی و خروجی مناسب شهر ارومیه در منطقه ابوذر، پارک جنگلی، اسلام آباد دو، نیاز ضروری جهت ایجاد ۲۰ رو و زیر گذر بویژه در تقاطع میدان مدرس، تکمیل گازکشی شهر ارومیه، ساماندهی مناطق حاشیه نشین و تکمیل کمربندی خاتم الانبیا و اجرای طرحهای گردشگری و فرهنگی و... دست و پنجه نرم می کند.

ارومیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵ مرد را به عنوان شهردار به خود دیده است، سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، رضا بنی‌هاشم، میرقدیر ساداتی، فریدون انتظاری، عبدالحسین طاهر مرام، محمد اشرف ‌نیا، محمدعلی صمدی، نصرت صمدزاده، کریم ژاله فروزان، رضا عبدالهی، رسول کشت ‌پور، نقی کریمی، چنگیز اکبری، رضا عبدالهی و ابراهیم بازیان افرادی هستند که سکانداری مدیریت شهری ارومیه را به عهده داشته‌ اند.

آبادانی شهر ارومیه اولویت اصلی شهردار جدید

علیرضا عصمت پرست شهردار جدید ارومیه ظهر دوشنبه در آیین معارفه خود با اشاره به اینکه امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و با همت و تلاش صادقانه همه مجموعه در آبادانی شهر بکوشیم، گفت: با بهره گیری از ظرفیتهای استان و استفاده از استعدادهای بالقوه منطقه برای توسعه همه جانبه در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهره جسته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

جواد محمودی معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: شهر ارومیه با مشکلات زیاد شهری از جمله نبود ورودی و خروجی مناسب در منطقه ابوذر، پارک جنگلی، اسلام آباد دو، ایجاد ۲۰ رو و زیرگذر بویژه در تقاطع میدان مدرس، تکمیل گازکشی، ساماندهی مناطق حاشیه نشین و تکمیل کمربندی خاتم الانبیا و طرحهای گردشگری و فرهنگی مواجه است.

 

 

    نظرات