تهران دارای بیشترین مدارس فرسوده کشور

تهران دارای بیشترین مدارس فرسوده کشور

www.BanaNews.irرییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: طی دوران بعد از انقلاب، ۹۰ هزار کلاس درس معادل هشت میلیون متر مربع فضای آموزشی توسط خیران و مشارکت‌های مردمی احداث شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رییسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بر گزاری سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: جشنواره سیزدهم که در مراکز استان‌ها و ۴۱۷ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش در حال اجراست از ۲۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا دهم خردادماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها با هدف تکریم و تجلیل از نیکوکاران مدرسه ساز برگزار می‌شود، افزود:اخذ تعهدات جدید برای سال جاری در خصوص احداث فضاهای جدید آموزشی از دیگر اهداف این جشنواره‌هاست تا با حمایت و مساعدت خیرین مدرسه ساز بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی کشور حل شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: طی دوران پس از انقلاب اسلامی تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی که معادل ۹۰ هزار کلاس درس با زیربنای هشت میلیون متر مربع فضای آموزشی، به صورت کاملا مردمی و با مشارکت دولت و مردم احداث شده است.

به گفته وی، استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمک‌های مردمی را در ساخت فضاهای اموزشی جدید دریافت کرده‌اند.

استان و شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور را به خود اختصاص داده است

رییسی درباره برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس برای انجام عملیات تخریب و بازسازی با توجه به فرسوده بودن فضاهای آموزشی استان تهران نیز به ایسنا، گفت: سیاست دولت و روند اعتباراتی که برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخریبی طی سه سال است که در این راستا استان و شهر تهران به دلیل داشتن بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور، در اولویت این امر قرار دارد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان از اختصاص یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس برای سال ۹۰ توسط دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: از این اعتبار بیشترین مبلغ به استان تهران اختصاص یافته است.

 

    نظرات