برگزاری دومین جلسه هیات مدیره سازمان در سال ۹۸

برگزاری دومین جلسه هیات مدیره سازمان در سال ۹۸

دومین جلسه هیئت مدیره سازمان در سال جاری ، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در محل سالن جلسات تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در آغاز جلسه دکتر سالاری رئیس سازمان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه به وقایع روز کشور اشاره کرد و از حادثه سیل در اکثر استانها به عنوان یک آزمون بزرگ برای جامعه مهندسی یاد کرد و گفت: مهندسین باید به گونه‌ای عمل کنند که در حوادثی چون سیل، ساختمان ها مقاومت لازم را از خود نشان دهند.

رئیس سازمان با انتقاد از برخی ساخت و سازهای خارج از از کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: در حادثه سیل همه ملاحظه کردیم که طبیعت با بی‌رحمی به ساختمان های غیر مقاوم و غیر استاندارد آسیب زد و لازم است برای مقابله با هر حادثه ضمن استفاده از مصالح استاندارد و بهبود جانمایی ها و طراحی ها، فرایند ساخت و ساز را سامان بخشید. وی با استنا د به دستور استاندار محترم در نخستین جلسه مشترک هیئت مدیره سازمان در سالجاری در محل استانداری تاکید کرد: نظارت ها باید بی‌رحمانه و سختگیرانه صورت گیرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید بیشترین دقت را بر کار ناظران و مجریان داشته باشد تا سرمایه ملی به راحتی دستخوش حادثه نشود و مردم و ساکنان آن آسیب نبینند‌. سالاری گفت: ما می‌خواهیم به عنوان قشر مهندس و فرهیخته جامعه در مقابل مردم باری بر دوش آنها نباشیم بلکه خود به کمک یکدیگر باری از دوش آنها برداریم. وی در همین ارتباط درباره فراخوان اخیر سازمان برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی اعضا و ارسال آنها به مناطق سیل زده نیز توضیحاتی داد. رئیس سازمان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتشار گزارش‌های دفاتر طراحی ،سازندگان ذیصلاح، امور تفکیک و ناظرین گاز، هدف از این اقدام را ترویج نظارت همگانی مهندسان بر کار یکدیگر و شفاف‌سازی امور عنوان کرد و گفت: با این خود کنترلی در جامعه مهندسی استان، می‌توان صادقانه از زیاده خواهی ها و کم کاری ها جلوگیری کرد. هیئت مدیره سازمان در جلسه اخیر خود همچنین از بین دو نفر داوطلبان پست مدیر یت نمایندگی سازمان در شهرستان خاتم، مهندس محسن ستوده متولد ۱۳۶۶ کارشناس ارشد عمران را که دارای سابقه خوبی در جهت تعامل با شهرداری و فرمانداری و....می باشد به عنوان مدیر دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان خاتم انتخاب کرد.

در جلسه هیئت مدیره سازمان، مبالغ شهریه دوره های آموزشی و تدریس مدرسین، موضوع نامه مسئول آموزش سازمان مورد بحث قرار گرفت و مبلغ شهریه برای دوره ها ی مختلف بر اساس تعداد نفرات شرکت کننده تعیین شد. همچنین حق التدریس اساتید داخل استان برای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تصویب شد.

بررسی و تصویب تعرفه پیشنهادی مدیر امور مشترکین برای خدمات  گاز براساس مصوبه کمیته ۴ نفره اقدام بعدی هیئت مدیره بود و به دنبال آن دستورالعمل تخصیص ظرفیت سال ۹۸ مهندسین نیز مورد  و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرفیت های باقیمانده از سال های گذشته تا پایان خرداد فرصت استفاده داشته باشند و پس از آن کلیه ظرفیت  های باقیمانده صفر شود. در این جلسه همچنین در مورد انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی مقررشد با نظر اعضای هیئت مدیره صورت گیرد.

آخرین مصوبه جلسه هیئت مدیره سازمان در روز ۲۱ فروردین مربوط به نحوه تعیین مدیر مسئول نشریه گنجینه بود که مقرر شد ریاست سازمان در هر دوره به عنوان مدیر مسئول انتخاب شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات