۵۰ هزار خانه در سیل آسیب دیده‌اند

۵۰ هزار خانه در سیل آسیب دیده‌اند

به گزارش بنانیوز، به نقل از ایسنا؛ مجید جودی اظهار کرد: تاکنون برای ۵۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور که از سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند ارزیابی صورت گرفته که ۱۲ هزار واحد در استان گلستان، ۶۰۰۰ واحد در مازندران، ۳۰۰۰ واحد در لرستان (به علت شدت باران، ارزیابی متوقف شده است)، ۷۰۰۰ واحد در فارس، ۱۰۰۰ واحد در سمنان و ۲۷۰۰ واحد در خراسان شمالی به دلیل سیل دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت، برای واحدهای احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. به واحدهای روستایی نیز ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد. واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز ۱۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۱۲ استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند که نیروها و لجستیک بنیاد مسکن از روز اول بارندگی به کمک متولیان امداد و نجات آمده‌اند. همزمان بازسازی بافت روستایی و شهری و به اضافه آنجایی که شرایط محیطی اجازه می‌دهد، آواربرداری را شروع کرده‌ایم.

جودی با بیان اینکه به دلیل ادامه بارش‌ها بررسی خسارتها ادامه دارد، گفت: با توجه به مصوبه دولت تا آنجا که شرایط محیطی اجازه می‌دهد عملیات آواربرداری را آغاز کرده‌ایم اما در بسیاری از مناطق مثل آق‌قلا هنوز با آب‌گرفتگی مواجه هستیم و لذا نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارتها ارائه داد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: روز گذشته، اولین کلنگ احداث واحد مسکونی در استان‌های گلستان و مازندران زده شده ولی همانطور که گفتم با توجه به شرایط جوی در بسیاری از مناطق، فعالیت امکان‌پذیر نیست.

جودی تصریح کرد: اعتبارات دولتی تصویب شده ولی تا ابلاغ شود از منابع بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق سیل زده استفاده می‌کنیم و همزمان با پایان بارندگی‌ها کار آواربرداری و احداث را آغاز خواهیم کرد.

    نظرات