جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان برگزار شد.
رحمتی در این جلسه اظهار کرد: نبود زیرساخت  های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می  شود .
وی با بیان اینکه اهمیت تامین انرژی کمتر از برقی کردن راه  آهن نیست، افزود: برق، گاز و آب جزو مهمترین زیرساخت  های ما است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که اگر انرژی نباشد توسعه  ای نیز اتفاق نمی  افتد .
رحمتی خاطرنشان ساخت: کمبود برق را از سایر استان  ها تامین می  کنیم؛ در حال حاضر ما به برق نیاز داریم که منوط به احداث نیروگاه است و نیروگاه نیز نیاز به گاز دارد؛ در واقع اگر نتوانیم این زیرساخت  های انرژی را تامین کنیم با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد .
در ادامه سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان  شرقی توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب میشود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد .
وی تصریح کرد: آذربایجان  شرقی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی از نظر مزایای ترانزیتی ملی و منطقهای قرار گرفته؛ اما تا کنون به نحو شایسته  ای از این ظرفیت  ها بهره  برداری نشده است؛ به طوری که یکی از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان عدم اتصال شبکه  های ریلی، آزادراهی و هوایی به سایر شبکه  های درون  شهری، بین استانی، ملی و بین  المللی و عدم تثبیت موقعیت استان در مدیریت زنجیره تامین ملی و منطقه  ای است .
ایشان با اشاره به هسته کلیدی «توسعه زیرساخت  های کالبدی» بخش زیربنایی و شهرسازی استان ابراز داشت: در این هسته سعی میشود تا با تکمیل زیرساخت  های جاده  ای و ریلی، ایجاد تاسیسات و خدمات لجستیکی چالشهای پیش رو برطرف شود .
سلطانی مهمترین اهداف تعریف شده برای حوزه زیربنایی و شهرسازی سند تدبیر توسعه را افزایش سهم استان در ترانزیت کالایی به اروپا و آسیای میانه، تبدیل استان به هاب کالایی منطقه شمال غرب و ایجاد و توسعه زیرساخت  های حمل و نقل ترکیبی عنوان و گفت
برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه ارتباطات جادهای و ریلی، تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه و ایجاد و توسعه تاسیسات و خدمات لجستیکی در استان را در دستور کار داریم .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی






















نظرات