عملکرد غیرسازه‌ای، اولویت اول طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های...

مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی آذربایجان‌شرقی گفت: عملکردهای غیرسازه‌ای همچون مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز، ایجاد اکیپ‌های گشت و کنترل، نصب کنتورهای هوشمند و اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی در اولویت اول مدیریت منابع آب قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، مهندس محمد محمدی، در جلسه‌ی توجیهی عوامل اجرایی اکیپ‌های گشت و کنترل در حوزه‌ی خزر، وظیفه‌ی ذاتی وزارت نیرو در حوزه‌ی آب را حفاظت از منابع آب دانست.

مهندس محمدی افزود: عملکردهای غیرسازه‌ای همچون مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز، ایجاد اکیپ‌های گشت و کنترل، نصب کنتورهای هوشمند و اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی در اولویت اول مدیریت منابع آب کشور قرار دارد.

وی مشارکت مردمی را عامل موفقیت طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی دانست و گفت: اکیپ‌های گشت و کنترل در ۱۳ شهرستان استان مستقر هستند و اقدامات خود را براساس برش‌های شهرستانی با جدیت پیگیری می‌کنند.

مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی استان در پایان مسلوب‌المنفعه کردن هزار و ۵۲۰ حلقه چاه غیرمجاز را از جمله اهداف این طرح طی سال جاری در استان دانست و گفت: پروژه‌ی انسداد چاه‌ها، تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز قبل و بعد از سال ۸۵ و نصب کنتورهای هوشمند در کنار فعالیت اکیپ‌های گشت و کنترل به عنوان مهمترین فعالیت‌های اجرایی طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی است که با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

در ادامه، مهندس علی اسماعیلی، رئیس گروه تعادل‌بخشی و آب‌های زیرزمینی با بیان اینکه شرکت مهندسین مشاوره یکم به عنوان پیمانکار جدید طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از ماه جاری به مدت ۲۰ ماه انتخاب شده است، به توجیه اکیپ‌های گشت و کنترل در خصوص قراردادهای جدید پرداخت و گفت: تعهد صادقانه و وجدان کاری از اصول اولیه‌ی عوامل اجرایی اکیپ‌های گشت و کنترل است و بایستی ارسال مستندات اقدامی به طور واضح و شفاف و در وقت مقرر انجام شود.

در پایان این جلسه مهندس بامدادنیا مدیر امور مطالعات پایه و حفاظت از منابع آب شرکت مهندسین مشاوره یکم به معرفی اجمالی این شرکت پرداخت و اعضای اکیپ‌های گشت و کنترل پرسش‌های خود در مورد قرارداد جدید و چگونگی کار را مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات