قصد داریم ایده‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم قرار دهیم

مدیر نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی:

قصد داریم ایده‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم قرار دهیم

مسئول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان و مدیر نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی گفت: نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین ادامه  پیدا کرده و مقطعی نیست.

سیدرضا میرحسینی در حاشیه اختتامیه نخستین نمایشگاه ملی فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی، در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌آن‌لاین، افزود: قصد داریم در دوره بعد، با برگزاری جشنواره‌ای در زمینه استارآپ‌ها، تلاش کنیم شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها از ایده‌های مطرح‌شده بهره ببرند و از این طریق ایده‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم قرار دهیم.

وی با بیان این‌که هرچند کرمان به نمایندگی از کلان‌شهرهای کشور، به برپایی رویدادی نمایشگاهی، آموزشگاهی و رسمی با عنوان «فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی» اقدام کرده، اما قصد نداریم میزبانی نمایشگاه در انحصار کرمان باشد، گفت: در نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی، نهادهای دولتی وارگان‌هایی را معرفی کردیم که به‌نوعی با کاربرد فن‌آوری در روابط‌عمومی، زمینه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کرده‌اند و در تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار، گام‌های خوبی برداشته‌اند.

میرحسینی با تاکید بر این‌که اطلاع‌رسانی نامناسب، بسنده کردن به روش‌های سنتی و استفاده نکردن از تکنولوژی نوین در عرصه روابط عمومی، فاصله بین مردم  و مسئولان را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: نارسایی ارتباط میان مردم و مسئولان، باعث کاهش اعتماد سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی افزود: در نتیجه ضعف و ناکارآمدی سیستم اطلاع‌رسانی، مسئولان تصور می‌کنند روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند خدمات ارایه‌شده را به‌خوبی به مردم منتقل کنند و از طرفی مردم نیز احساس می‌کنند حرف آن‌ها به گوش مسئولان نمی‌رسد؛ بنابراین، در این میان نقش روابط‌عمومی‌ها دیده نمی‌شود.

مسئول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان با بیان این‌که در جامعه امروز شاهد شکاف عمیق بین نهادهای رسمی با بدنه جامعه هستیم، گفت: مردم تصور می‌کنند نهادها ناکارآمد هستند، پول آن‌ها را به‌درستی خرج نمی‌کنند و عوارض پرداخت شده ازسوی آن‌ها در شهر به هدر می‌رود؛ در مقابل شهرداری‌ها نیز تصور می‌کنند مردم از مشارکت با آن‌ها سرباز می‌زنند؛ بنابراین، در شرایط اطلاع‌رسانی ناقص، یک احساس منفی دوسویه میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کلان‌شهرهایی مانند کرمان، اطلاع‌رسانی نامناسب و بسنده کردن به روش‌های سنتی و عدم استفاده از تکنولوژی نوین در عرصه روابط‌عمومی، از همراهی مردم با مسئولان جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل، مناسب‌ترین راه برای ارتباط با مخاطبان، استفاده از فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی است.

مدیر نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی با بیان این‌که بانک‌ها به‌واسطه ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی، در مشتریان خود احساس تعلق ایجاد کرده‌اند، اما این رویه در شهرداری‌ها کمتر اتفاق می‌افتد، گفت: باید با هم‌افزایی بیشتر، حرف مردم و مسئولان را به یک‌دیگر برسانیم.

میرحسینی افزود: درصورتی که در دوره بعد، کرمان میزبان نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی باشد، با برگزاری جشنواره‌ای در زمینه استارآپ‌ها، تلاش می‌کنیم تا شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها، از ایده‌های مطرح‌شده در راستای خدمت‌رسانی خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است؛ در نخستین دوره برگزاری نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی، ۳۰ غرفه برپا شد که یک‌سوم آن مربوط به کرمان و سایر غرفه‌ها، متعلق به نهادها و شرکت‌های ملی و استان‌های دیگر بود.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۹۵۰.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات