رهاسازی پساب های خانگی در معابر شهری آلودگی های جدی زیست محیطی به همراه دارد

رهاسازی پساب های خانگی در معابر شهری آلودگی های جدی زیست محیطی به همراه دارد

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ بهنام زاده گفت: رهاسازی این پساب ها افزون بر اینکه آلودگی های جدی زیست محیطی و گرفتگی کانال های آب هنگام بارندگی و فراهم ساختن شرایط برای رشد جانوران موذی چون موش و سوسک و... را به همراه دارد، سبب بروز بیماری برای اهالی محدوده مربوط نیز می شود و چهره شهر و محله را هم مخدوش می کند.

سرپرست منطقه یک شهرداری خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر اینکه چون آب قزوین بیشتر از منابع زیر زمینی تامین می شود، در بلند مدت و با نفوذ پساب ها به این منابع، آن ها را هم آلوده می کند.

وی افزود: شهرک شهید بهشتی، محلات بافت های فرسوده، محلات کمتر برخوردار قدیمی ومحلاتی که انشعابات فاضلاب شهری نصب  نشده، دچار چنین مشکلی هستند.

این مقام مسوول در ادامه گفت: شهرداری منطقه یک، به عنوان متولی مدیریت این محدوده شهری، به دلیل وجود مناطق حاشیه ای و همچنین محدوده های منفصل شهری، جزو مناطقی است که معمولاً با این مشکل مواجه است.

بهنام زاده بیان کرد: شهرداری منطقه یک برپایه ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و براساس اختیاری که اداره بهداشت به ما داده، برای کسانی که فاضلاب شان را بی رویه به خیابان رها می کنند، اخطاریه صادر می کند، حتی در برخی مواقع این افراد به مراجع قضایی معرفی شده اند اما با توجه به اجرا نشدن طرح اگو در این محلات و همچنین با توجه به بی بهره بودن ساختمان ها از استحکام مناسب، امکان حفر دو یا سه چاه در منازل وجود ندارد.                                                                                                                    .

او با اشاره به آسیب هایی که رهاسازی پساب به زیرساخت های شهری می زند، بیان می کند: شهرداری در این محلات برای جمع آوری آب باران، مجبور است جوی قاشقی تعبیه کند که متاسفانه برخی شهروندان، مجدد پساب منازل خودشان را در این جوی ها می ریزند و چون بیشتر این پساب ها حاوی مواد شیمیایی است، آسفالت کوچه ها و خیابان ها را تخریب و ترک ترک می کند.

گفتنی است بسیاری از معابری که در سالهای اخیر در برخی محلات از جمله شهرک شهید بهشتی آسفالت شده اند، به دلیل شکافته شدن به منظور لوله گذاری هم اکنون و با گذشت کمتر از۵ سال در شرایط نامناسبی قرار گرفته اند، به طوری که نیاز به آسفالت مجدد این نقاط محسوس است. با ادامه این روند به نظر می رسد علاوه بر معضلات زیست محیطی و بهداشتی، خسارات سنگینی به سرمایه های شهری وارد خواهد شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات