برگزاری نشست عمومی شهردار تنکابن و سرپرست سازمان حمل و نقل با رانندگان تاکسی شهری تنکابن در محل مجتمع آموزشی رشد

برگزاری نشست عمومی شهردار تنکابن و سرپرست سازمان حمل و نقل با رانندگان تاکسی شهری تنکابن در محل مجتمع آموزشی رشد

برگزاری نشست عمومی شهردار تنکابن و سرپرست سازمان حمل و نقل با رانندگان تاکسی شهری تنکابن در محل مجتمع آموزشی رشد

سنگفرش شدن پل چشمه کیله تنکابن در راستای حفظ این اثر تاریخی و به منظور پیاده راه سازی بخشی از فضای شهری توسط شهرداری و با نظارت میراث فرهنگی صورت گرفته که می تواند زمینه ساز تحولی بزرگ برای این شهر باشد .

در همین راستا روز گذشته مهندس محمد زرودی شهردار تنکابن ،  پورحسینی سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری تنکابن و  رسول‌پور رییس هئیت مدیره سازمان نشستی را با رانندگان تاکسی های درون شهری برگزار نمودند تا دیدگاه ها و نظرات را در مورد پیاده راه شدن پل تاریخی چشمه کیله و وضعیت فعلی تردد از روی پل را به بحث و همفکری بگذارند.

در این نشست نمایندگان رانندگان تاکسی پیرامون مسائل و مشکلات خود به بیان توضیحاتی پرداختند که از آن جمله می توان به ؛

- انتقال ایستگاه های تاکسی های برون شهری به پایانه مسافربری

- برخورد قاطع با مسافربر های شخصی

- افزایش کرایه و ساماندهی تاکسی های متحرک سطح شهر ،

- عدم توقیف تاکسی های درون شهری

- تردد تاکسی ها از پل چشمه کیله همچون خودروهای امدادی و آتش نشانی تا راه اندازی پل چهارم

- اجرای طرح زوج و فرد و توجه به معیشت رانندگان تاکسی اشاره کرد.

زرودی شهردار تنکابن نیز پس از شنیدن درد و دل رانندگان تاکسی های درون شهری به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد خود در مدیریت شهری پرداخت و در ادامه به سوالات رانندگان تاکسی پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنانش پیرامون وضعیت مالی شهرداری به حاضرین در این جلسه گفت : بودجه شهر تنکابن را که ۲۱ میلیارد تومان بود با  افزایش  ۶۰ درصدی به رقم  ۳۵ میلیارد تومان رساندیم ، ریسکی که  هیچ شهرداری جرات نکرد این کار را انجام دهد.

محمد زرودی افزود : بودجه عمرانی شهر تنکابن که فقط ۴ میلیارد تومان بود را به  ۱۶ میلیارد تومان رساندیم و برای تامین این اعتبار فشار زیادی را تحمل کردیم.

وی با بیان اینکه آمار صدور پروانه های ساختمانی در شرایط بسیار بدی قرار دارد ، اظهار داشت : در این راستا بر روی  درآمد پایدار تمرکز کردیم که از آن جمله می توان به درآمد حاصل از  تبلیغات محیطی و  زباله اشاره کرد.

زرودی خاطرنشان کرد : در سال های  قبل  درآمد شهرداری از بخش تبلیغات محیطی زیر  ۷۰ میلیون تومان بود اما با تلاش های صورت گرفته تنها در  فاز یک توانستیم قراردادی بالغ بر  ۸۳۰ میلیون تومانی منعقد نماییم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تنکابن در چنین شرایطی توانسته حقوق ها و اضافه کاری ها را به موقع پرداخت کند ، تصریح کرد : در چنین شرایط بد اقتصادی  ۱۲ پروژه عمرانی و  ۴ پروژه  مطالعاتی را در دست اقدام است و نیروهای شهرداری تا پاسی از صبح با عشق و علاقه و تعلق خاطر نسبت به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

وی بیان داشت : سرانه درآمد هر فرد در شهرکلارآباد  مبلغ  ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این در حالی است که در  شهر تنکابن این رقم تنها  ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

مدیریت شهری تنکابن در پاسخ به برخی انتقادات صورت گرفته پیرامون سنگفرش شدن پل تاریخی چشمه کیله نیز گفت : این  پل می بایست  ۱۶ سال پیش تردد خودروها از روی آن متوقف می شد و اگر امروز اقدام  مشترک شهرداری و اداره میراث فرهنگی صورت نمی گرفت شاید سال ها زمان می برد تا این اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد : باید فضای شهری تنکابن به سویی برود که حوزه گردشگری فعال شود ومنافع آن نیز برای رانندگان تاکسی نیز خواهد بود.

زرودی با بیان اینکه طرح جامع ترافیکی نقشه راه ۳۰ سال آینده را مشخص می کند ، افزود :  یکی از  دستاوردهای سنگفرش شدن پل تاریخی چشمه کیله این بود که همه به دنبال  جذب اعتبار برای ساخت هر چه سریعتر شدن  پل چهارم هستند و  مطالبه عمومی در این زمینه حساسیت ها را بیشتر کرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث پل چهارم را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت : تصمیماتی که گرفته می شود کاملا کارشناسی است و هر جا که احساس کردیم که تصمیمات ما منجر به آسیب می شود همانجا توقف خواهیم کرد.

زرودی پل تاریخی چشمه کیله و دیوار سپهسالار را از  نمادهای تاریخی شهر تنکابن عنوان کرد و اظهار داشت :  دیوار سپهسالار که قدمت آن به مراتب از پل تاریخی چشمه کیله بیشتر است در  جلوی چشمان یکایک شهروندان تخریب شد و از ۲۰۰ متر دیوار هم اکنون تنها ۲ قطعه ۲۰ متری باقی مانده است.

وی به تبدیل  ساختمان_شهرداری تنکابن به  موزه باستان شناس غرب مازندران اشاره کرد و یادآور شد : اگر قرار است این  شهر پیشرفت کند هر کسی در  جایگاه خودش باید  تاوان بدهد همانطور که برخی کشورها همچون ژاپن برای توسعه و بالندگی یک نسل آن فدا شد.

شهردار تنکابن اضافه کرد : اگر تصمیم براین است که ایستگاه تاکسی های خطوط شیلات و اسلام آباد به ضلع شرقی پل چشمه کیله منتقل شود قطعا مسافربرهای شخصی برای جابجایی مسافر با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد : تاکسی های کریم آباد نیز نقطه شروع آنها سر میدان امام (ره) خواهد بود و تعدادی از تاکسی ها نیز جلوی بانک مهر اقتصاد و مابقی به بلوار مصلی انتقال خواهند یافت.

وی با بیان اینکه تنکابن در انتظار روزها و اتفاقات خوب است ، خاطرنشان کرد : با دست خالی و با خون دل اجرای پروژه های عمرانی را در دستور کار قرار دادیم تا بخشی از کمبودها و عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیریت شهری تنکابن تصریح کرد : با مناسب سازی فضای تردد در شهر ، تغییرات صورت گرفته به صورت آزمایشی انجام خواهد شد و هیچگونه جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی خطاب به شهروندان و رانندگان تاکسی افزود : تنکابنی خواهیم ساخت که مردم نه برای دیدن گذشته بلکه برای دیدن آینده آن به اینجا بیایند . و در این زمینه تنها کافیست که به تفکرات و برنامه های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر  اعتماد داشته باشید.

زرودی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز اظهار داشت : نرخ کرایه تاکسی بر اساس یکسری ضوابط از وزارت کشور به استانداری و سپس به شهرداری ابلاغ می شود و شهرداری تیز پیشنهاد خود را تا سقفی که وزارت کشور مشخص کرده به شورای اسلامی شهر می دهد تا آن را مصوب نماید و شهرداری هیچ اختیار دیگری در این زمینه ندارد.

او در پایان یادآور شد : بنده هم می توانستم مثل خیلی از همکاران عزیزم پشت میز بنشینم و به دلایل و مستندات فراوان کار نکنم به دنبال مسئولیت بعدی باشم اما این کار را نکردیم و در بدترین شرایط اقتصادی و زیر شدیدترین فشارها تصمیم گرفتیم تا شهر تنکابن را متحول سازیم و عقب ماندگی ها را جبران نماییم.

اسماعیل پورحسین سرپرست سازمان حمل و نقل همگانی شهر تنکابن در  نشست با  تاکسی داران عنوان کرد ؛ تاکسی داران  سفیران فرهنگی شهرها هستند.

او در نشست عصر سه شنبه با  رانندگان تاکسی درون شهری در محل مجتمع آموزشی فرهنگی رشد شهرستان ، ضمن عرض خیرمقدم به شهردار تنکابن و رییس هیئت مدیره  و رانندگان تاکسی با اشاره براینکه رانندگان تاکسی همیشه و همه جا یاور عرصه های سیاسی و فرهنگی ،اجتماعی و...  شهرستان بودند تاکسی داران شهر را  همگام مدیریت شهری و  سفیران فرهنگی شهرها عنوان کرد ؛ و اظهار داشت، امروزه می توان ادعا نمود که اگر در مورد فرهنگ شهری بتوان اظهار نظر کرد ، یک ملاک بی شک به نوع و رفتار رانندگان و مسافرین در  تاکسی هاست که این مهم علاوه بر استقبال مردم بومی از حمل ونقل عمومی، در طرز فکر مثبت گردشگران داخلی و خارجی تاثیر گذاری مستقیمی به لحاظ انتقال فرهنگ شهری محسوب می شود.

او در ادامه از تاریخچه و وضعیت فعلی سازمان حمل ونقل اشاره کرد و اظهار داشت ؛ سازمان حمل و نقل همگانی شهر تنکابن در سال ۱۳۸۳ به تصویب شورای اسلامی شهر تنکابن رسید و  و طی مراحل اداری در ۱۳۸۶ از طریق استانداری و وزرات کشور به تایید نهایی رسید . و از سال ۸۶ سازمان حمل ونقل در راستای ساماندهی و بهبود عبور ومرور شهر تنکابن وارد عرصه‌ی کاری شد.

در حال حاضر ۱۱ خطوط حمل ونقل داریم که متشکل از ۴۷۰ دستگاه تاکسی ، ۱۵۰ مسافربر شخصی ساماندهی شده ، ۱۷ شرکت با ۲۵۰ خودروی سبک (ون و غیره ) در قالب شرکت های مدارس و ۱۱۰۰ انواع وانت بار های سبک و سنگین در امر حمل ونقل بار و مسافر در شهر تنکابن مشغول به فعالیت هستند.

و در پایان مجددا از تلاش ها و زحمات عزیزان عرصه حمل ونقل تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد کماسابق همراه و همیار  مدیریت شهری در روزهای سخت باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تنکابن

    منبع خبر

    شهرداری تنکابن

    شهرداری تنکابن

    شهرداری تنکابن یک شهرداری در شهر تنکابن می باشد

      نظرات