سیستم‌های اطفای حریق پارکینگ زائر فعال است

سیستم‌های اطفای حریق پارکینگ زائر فعال است

به گزارش شهرنیوز، محمدتقی نادعلی با بیان اینکه پروژه بازار شمسه یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر قم است، اظهار کرد: این پروژه در ۵ طبقه به مساحت حدود ۱۵۰ هزار مترمربع احداث شده که سه طبقه از آن کاربری پارکینگ دارد و طبقات منفی دو و یک کاربری تجاری دارد.
وی با بیان اینکه پارکینگ‌های مجتمع شمسه ظرفیت ۲ هزار خودرو دارد، تصریح کرد: ظرفیت بخش تجاری مجتمع نیز بیش از ۹۰۰ واحد است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه پروژه مجتمع شمسه اذعان کرد: کلنگ‌زنی این پروژه در سال ۸۶ صورت گرفته و در آن زمان ارتفاع مجاز پارکینگ حدود ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر بوده است و در حال حاضر با تغییرات آئین‌نامه‌ها ارتفاع خودروهای خدماتی حدود ۲.۵ متر است.
وی با اشاره به برخی مسائل مطرح‌شده در خصوص مشکلات ورود خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی به داخل پارکینگ زائر گفت: با توجه به محدودیت ارتفاع ورودی پارکینگ امکان ورود خودروهای خاص آتش‌نشانی و اورژانس به این پارکینگ وجود ندارد.
نادعلی اضافه کرد: در بخش آتش‌نشانی سیستم‌های خاص در این پارکینگ تعبیه شده است؛ به جز سیستم اعلام حریق، دو نوع سیستم اطفاء حریق در این پارکینگ وجود دارد که شامل سیستم خشک و تر است و هر دو همزمان قابلیت اجرایی دارد.
وی ادامه داد: سیستم‌های پیش بینی شده این قابلیت را دارند که به سرعت عملیات اطفا را انجام دهند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات