بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان

پنج شنبه، ۳۰ شهریور، ۱۳۹۶ | Thursday, 21 September , 2017
بنر تبلیغاتی کاوش

صنعت لوازم خانگی نیازمند نوآوری در طراحی است

کد خبر: 2856 Print This Post
۱۹ دی ۱۳۸۹ | ۱۲:۲۷
صنعت لوازم خانگی نیازمند نوآوری در طراحی است

www.bananews.irبه گزارش بنانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور، محمود امیری با تاکید بر اینکه متاسفانه تولید کنندگان لوازم خانگی به جای نوآوری و طراحی بیشتر به سمت کپی برداری از طراحی های خارجی حرکت کرده اند، گفت: با این روش نمی توان گفت دارای صنعت طراحی و نوآوری در تولید لوازم خانگی هستیم و این تولیدات نیز مختص به کارخانجات داخلی است.

وی با اشاره به اینکه مهندسان ایران دارای توان و استعداد های فوق العاده ای در صنایع مختلف از جمله طراحی لوازم خانگی هستند، افزود: ما از نظر علمی و تخصصی در کشور مشکلی نداریم بلکه این صاحبان صنایع هستند که باید به سمت هزینه در بخش طراحی و نوآوری حرکت کنند، تا مجبور به کپی برداری از نمونه های خارجی نباشند.

امیری با بیان اینکه تنها افزایش تعداد کارخانجات تولیدی کمکی به صنعت تولید لوازم خانگی نمی کند، ادامه داد: صنعت تولید لوازم خانگی نیازمند حمایت دولت و همچنین نوآوری در ابعاد مختلف است.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه البته بسیاری از تولید کنندگان برای ارتقای صنعت لوازم خانگی تلاش های صادقانه ای تاکنون انجام داده اند که در بخش هایی نیز موفیت آمیز بوده است، تصریح کرد: اما متاسفانه این نگاه در تمامی بخشهای صنعت لوازم خانگی وجود ندارد.

امیری با انتقاد از اطلاع رسانی و تبلیغات های غلط و غیرمنطقی در زمینه وضعیت خرید و فروش و بازار این محصولات اظهار داشت: متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی نادرست در رسانه ها از سوی برخی از افراد، بازار این محصولات از رونق افتاده است و این نوع صحبت ها در رسانه ها زمینه ای ایجاد کرده که مردم نیز منتظر ثبات قیمت و روشن شدن وضعیت بازار لوازم خانگی هستند.

این فعال صنفی کاهش نقدینگی مردم را نیز از دیگرعوامل رکود بازار لوازم خانگی عنوان کرد، گفت: هم اکنون بسیاری از فعالان، محصولات را با قیمت پایین وارد بازار می کنند که این موضوع باعث رکود بازار لوازم خانگی شده است.

این فعال صنفی بیان کرد : نسبت به سال گذشته در بازار ودر زمینه تولیدات داخلی وخارجی کمبود نداریم و میزان کالا در بازار بیش از تقاضای مردم است .

امیری یکی از مشکلات واحدهای تولید لوازم خانگی را افزایش قیمت مواد اولیه دانست، گفت: دولت با حمایت های تسهیلاتی خود می تواند صنعت لوازم خانگی را حمایت کند تا علاوه بر تولید کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب بستر را برای ایجاد رقابت کارخانجات تولیدی در بازار داخلی و بازارهای هدف فراهم کند.

این کارشناس صنفی از تبلیغات “طرح فروش لوازم خانگی ” در صدا و سیما به شدت انتقاد کرد، اظهار داشت: فروش اقساطی کالا آن هم از سوی افراد غیر صنفی باعث ایجاد اخلال و زیان در نظم بازار توزیع (فروشندگان صنفی) می شود.

وی این حرکت را یک روش مقطعی و غیر کارشناسی دانست، گفت: در این سایت های فروش اولا تنوع کالایی وجود ندارد ثانیا کیفیت پایین تر و قیمت ها بالاتر از بازار داخلی است.

امیری ادامه داد: این نوع حرکت ها باعث ایجاد اخلال در چرخه توزیع دایمی و متعادل بازار داخلی کشور است.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران بسته حمایتی دولت از اصناف را یک حرکت خوب و موثر در جهت حمایت از تولید کشور ارزیابی کرد، گفت: این طرح برای رسیدن به شرایط مطلوب و اجرای موفق نیازمند زمان بیشتری است و در این طرح باید تمامی واحدهای صنفی زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند.

امیری تعداد واحدهای صنفی دارای مجوز در شهر تهران را یک هزار و۷۰۰ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: یک هزار واحد صنفی نیز در حال دریافت پروانه کسب بوده و حدود یک هزار و ۸۰۰ واحد نیز به صورت غیرقانونی در منازل بدون داشتن مجوز مشغول فعالیت هستند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تگرام اخبار عمران، معماری و شهرسازی نمایشگاه صنعت ساختمان انجمن بتن ایران انجمن تونل ایران انجمن مهندسی زلزله ایران انجمن مهندسی عمران ایران برنامه معماری سفید شبکه آموزش بنیاد معماری انقلاب اسلامی انتشار اخبار صنعت ساختمان جشنواره ملی معماری ایران سازمان غیر دولتی جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران ژورنالها و محلات علمی مهندسی عمران مسابقات سازه ماکارونی سازمان نظام مهندسی هم اندیشی ملی معماری اسلامی
برچسب‌ها