پنج شنبه08051394

www.BanaNews.ir
Back شما اینجا هستید: خانه پروژه ها پروژه های ملی

پروژه های ملی

پروژه های ملی، پروژه عمرانی ، ساخت و ساز در کشور، وضعیت ساخت و ساز ، پروژه های عظیم عمرانی ، طرح های عظیم عمرانی، ساخت فرودگاه، ساخت مترو، سازه و ... از جمله اخباری است که در این بخش در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مونوریل قم بازدید کردند

http://www.bananews.ir/تعدادی ازمهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مونوریل قم بازدید و از نزدیک در روند اجرایی این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمد حسن معین در بازدید مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان استان از پروژه مونوریل قم با تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت : اجرای پروژه مونوریل قم از سال 88 و توسط شرکت کیسون و با مشارکت گروه مپنا آغاز شد ، که فاز اول آن از ‏پارک سوار شمالی تا ‏مصلای قدس و فاز دوم آن نیز از مصلاي قدس تا شهرك پرديسان ادامه خواهد داشت.

سرپرست واحد کنترل کیفیت پروژه مونوریل قم ، کل طول مونوریل قم را ۲0 کیلومتر عنوان کرد و با بیان اینکه این طرح با دو خط رفت و برگشت اجرا می شود افزود: فاز اول این پروژه به طول تقریبا 7 کیلومتر با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در فاز اول که حدواصل پارک سوار شمالی تا ‏مصلای قم است ، 8 ایستگاه هر کدام به فاصله تقریبا یک کیلومتر در دو طبقه و هر ایستگاه با زیر بنای سه هزار متر مربع احداث خواهد شد.

معین با بیان اینکه سرعت حرکت مونوریل ، 80 کیلومتر در ساعت است افزود: فاصله حرکت هر قطار 4 دقیقه خواهد بود و پیش بینی می شود مونوریل قم در سال اول بهره‌برداری قابلیت جابه جایی 12 هزار مسافر را در یک مسیر داشته باشد که این ظرفیت تا 19 هزار نفر در ساعت قابل افزایش است.

سرپرست واحد کنترل کیفیت پروژه مونوریل قم افزود : مسیر رودخانه قمرود بهترین مکان برای اجرای این پروژه بود که زائران می توانند پس از ورود به شهر قم با کمترین هزینه و زمان از طریق مونوریل به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شوند.

وی با بیان اینکه در روند اجرای این پروژه از بهترین مصالح موجود استفاده می شود ابراز داشت: بدلیل حساسیت های بالایی که این پروژه ملی دارد ، تمام مراحل اجرا با دقت و پس از انجام آزمایشات و مطالعات لازم صورت می گیرد.

سرپرست واحد کنترل کیفیت پروژه مونوریل قم در مقایسه ویژگی های مونوریل با مترو اظهار داشت: هزینه های اجرای مترو از مونوریل بیشتر است و این سیستم حمل و نقل ، آلودگی صوتی و ارتعاش خاصی نداشته و آلوگی بصری چندانی نیز ایجاد نمی کند.

معین با بیان اینکه پروژه مونوریل قم نخستین پروژه مونوریل کشور است عنوان کرد: هم اکنون در کشورهای آسیایی 300 کیلومتر خط مونوریل به خصوص در کشورهای که جاذبه گردشگری فراوانی دارند وجود دارد.

سرپرست واحد کنترل کیفیت پروژه مونوریل قم مدت زمان اجرای این پروژه را 30 ماه عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم فاز اول مونوریل قم تاپایان سال 92 به بهره برداری رسد.

وی از طراحی ایستگاه های هشت گانه مونوریل قم خبر داد و گفت : تعدادی از این ایستگاه ها با تکیه بر معماری اسلامی طراحی شده که در صورت موافقت مسئولان اجرایی خواهد شد.

معین با بیان اینکه تاسیسات خاص ، ناوگان ، تامین و راه اندازی کلی واگن ها برروی تیر و ستون ها به وسیله شرکت مپنا انجام می شود گفت : واگن های مونوریل قم خریداری شده و هر واگن به طور میانگین می تواند 600 نفر را جابجا کند.

سید بها قزوینه نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدمات شرکت کیسون در راستای افزایش خدمات به پرسنل پروژه مونوریل و همچنین مردم شهر قم اظهار داشت: تاسیس واحد توسعه نیروی انسانی پایدار در راستای ارائه خدمات رفاهی ، از ابتکارات مدیر عامل این شرکت کیسون است و این واحد در همه پروژه هایی که این شرکت در سراسر کشورآن را اجرایی می کند دایر است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته توسعه نیروی انسانی پایدار به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند افزود: کمیته توسعه نیروی انسانی پایدار زیر مجموعه هایی مختلفی از جمله کمیته فرهنگی ، ورزشی ، روابط اجتماعی ، رفاهی و تفریحی دارد که خدماتی هم برای جامعه و هم برای پرسنل پروژه ها ارائه می کند.

مدیر داخلی پروژه مونوریل قم با بیان اینکه بدستور مدیر عامل شرکت کیسون بخشی از سود پروژه ها در همان شهر محل اجرای طرح و برای مردم آن شهر هزینه می شود افزود: خرید سیستم تهویه برای بیمارستان کودکان خرمی ، کمک به خانه سالمندان ، لایه روبی و نظافت رودخانه قمرود ، استقرار دستگاه تصفیه فاضلاب در محل سکونت پرسنل پروژه مونوریل به منظور عدم ایجاد آلودگی و صرفه جویی در مصرف آب ، کمک به ساخت تعدادی از مساجد ، ساخت سرویس های بهداشتی در برخی از نقاط شهر و همچنین آسفالت جاده کوه سفید، بخشی از این اقدامات است.

 

ورزشگاه میانرود ، ساخته نشده مستهلک شد

www.BanaNews.irروند ساخت ورزشگاه میانرود شیراز که طی سالهای اخیر در دست ساخت بوده آنچنان به طول انجامیده که شاید دیگر مستهلک شده باشد و مسئولان امر نیز هر روز زمانهای مختلفی برای تکمیل آن اعلام می کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عملیات اجرایی ورزشگاه میانرود در سال 1376 همزمان با تعدادی دیگر از پروژه های ملی در سراسر کشور آغاز شد و پس از انجام طرحهای مطالعاتی و اختصاص زمین کلنگ احداث به زمین خورد و از سال 79 نیز دارای اعتبار مستقل شد.

این پروژه در قالب یک استادیوم 25 هزار نفری معرفی شد اما طراحی و نقشه های ساخت آن امکان دو برابر شدن آن را ایجاد کرده که به همین دلیل ساخت ورزشگاه 50 هزار نفری در دستور کار شرکت تجهیز و نگهداری قرار گرفت و همان سال 14 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و تا پایان سال 85 باید این رقم جذب می شد که این امر میسر نشد.

در حالیکه نزدیک به 14 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد اما همچنان این پروژه آماده بهره برداری نیست.

ساخت این ورزشگاه با توجه به اینکه در برهه ای نیز در اختیار شرکت ساخت و توسعه بود و این شرکت نیز ده ها پروژه دیگر را نیز در استان در اختیار داشت روند کندی را در پیش داشت.

به هر حال این ورزشگاه پس از این سالها همچنان به مرحله تکمیل نرسیده و هر روز تاریخ جدیدی را برای افتتاح حداقل زمین چمن ورزشگاه اعلام می کردند که همچنان به نتیجه نرسیده و به وقتی دیگر موکول شده است.

ورزشگاه میانرود

مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استادیوم ورزشگاه میانرود شیراز به تنهایی 60 الی 70درصد پیشرفت داشته و در این 11 ماه گذشته عملیات اجرایی این ورزشگاه به صورت کامل دنبال می شود.

تورج موید با بیان اینکه درصدد هستیم استادیوم ورزشگاه به زودی آماده شود، بیان کرد: درصدد هستیم که چمن ورزشگاه میانرود هرچه سریعتر برای برگزاری مسابقات آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: طی مدت اخیر بنا به دستور استاندار فارس و در نظر گرفتن بودجه ای اقدامات زیادی برای آماده شدن این پروژه انجام شده و امیدواریم که استادیوم آن هرچه سریعتر آماده شود.

مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس در خصوص دیگر مکانهای ورزشگاه میانرود نیز گفت: سالنهای دیگر نیز باید به تدریج آماده شود.

موید ادامه داد: این پروژه یک پروژه ملی است که ساخت و ساز آن مانند دیگر پروژه های ملی به اعتبار نیاز دارد.

عملیات احداث ورزشگاه میانرود دوره استهلاک خود را طی می کند

یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این پروژه، پروژه ای است که مربوط به اداره تربیت بدنی استان فارس است و یک پروژه ملی محسوب می شود.

مهدی خانی افزود: پروژه مذکورتا این لحظه پیشرفت آن چنانی نداشته است.

وی ادامه داد: در خصوص عدم پیشرفت این پروژه مسئولان تربیت بدنی و مسئولان استانی باید پاسخگو باشند و به مردم اعلام کنند که چرا این پروژه اینقدر طول کشیده است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه عملیات احداث ورزشگاه میانرود شیراز دوران استهلاک خود را سپری می کند، اظهار داشت: چندین سال است که عملیات اجرایی این پروژه در شیراز آغاز شده و تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است از این رو ضروری است که مسئولان امر در این رابطه توضیح دهند.

خانی ادامه داد: شورای شهر شیراز تاکنون پیرامون این پروژه اقداماتی انجام داده که بی نتیجه مانده و با وجود اینکه چندین بار اعلام آمادگی کرده ایم اما مسئولان مربوطه فقط به دنبال انتقال مسئولیتها به یکدیگر هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای احداث این پروژه از اعتبارات ملی هزینه می شود و در این راستا اعتبارات در نظر گرفته شده قابل قبول نیست.

جعفر قادری افزود: در خصوص پروژه ورزشگاه میانرود شیراز تاکنون تذکراتی داده شده و در آخرین پیگیری معاون وزیر تربیت ورزش برای به سرانجام رساندن سریع این پروژه قول مساعد داده است.

وی اظهار داشت: در این راستا نامه ای به مسئولان مربوطه زده شده و امیدواریم برای سال 91 این پروژه اعتبار قابل توجهی بگیرد تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

به هر حال ورزشگاه حافظیه شیراز از استادیومهای قدیمی شهر محسوب می شود و پاسخگوی نیازهای موجود نیست واز این رو تکمیل ورزشگاه میانرود از موارد ضروری محسوب می شود.

 

 

انتشار اوراق مشارکت راه و شهرسازی در انتظار تصمیم رئیس جمهور

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای صدور اوراق مشارکت این وزارتخانه منتظر تصمیم نهایی رئیس جمهور جهت تعیین نرخ سود بانکی هستیم، گفت: یک هفته پس از ابلاغ نظر شورای پول و اعتبار، اوراق مشارکت به فروش می‌رسند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر در خصوص نرخ سود اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی گفت: شورای پول و اعتبار چند روز پیش اعلام کرد که نرخ سود سپرده های بانکی و نرخ اوراق مشارکت باید بیش از نرخ تورم باشد.

وی افزود: این شورا نرخ تورم را 20.6 درصد اعلام کرد بنابراین نرخ سود بانکی هم از سوی این شورا بیش از تورم و به مبلغ 21 درصد پیشنهاد شد که در اینصورت نرخ سود اوراق مشارکت هم به همین میزان می رسد البته این موضوع مستلزم تایید رئیس جمهور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما منتظر تصمیم رئیس جمهور در این رابطه هستیم، گفت: پس از تایید رئیس جمهور این اوراق با نرخ 21 درصد به فروش می رسد در غیر اینصورت نرخ سود همان 17 درصد قبلی است.

وی با بیان اینکه این اوراق 4 هزار میلیارد تومان است، اظهارداشت: به دلیل اینکه منتظر این تصمیم هستیم فعلا نمی توان اوراق را منتشر کرد اما پس از اعلام نظر نهایی از سوی شورای پول و اعتبار ظرف یکهفته پس از اطلاع رسانی، اوراق به فروش می رسند.

صادقی با بیان اینکه متقاضیان اوراق مشارکت را از بانک های عامل خریداری می کنند، گفت: بانک های عامل از طریق آگهی یک هفتگی در جراید و رسانه ملی به اطلاع عموم مردم می رسد.

وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار پروژه های راهسازی و راه آهن قصد دارد تا اوراق مشارکت منتشر کند که پس از اعلام زمان انتشار، این اوراق از سوی بانک ها به فروش می رسند.

گفتنی است وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است تا با ایجاد جذابیت برای پیمانکاران، بخش خصوصی را برای ورود به پروژه های راهسازی و راه آهن تشویق کند.

 

 

پيشنهاد تشكيل استان سي‌و‌دوم

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یک نماینده مجلس از مذاکره با دولت برای تشکیل یک استان جدید در غرب تهران خبر داد.حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام این خبر گفت: با تشکیل استان «تهران غربی» در غرب تهران، شهرهای ملارد، شهریار، قدس، رباط کریم و... با جدایی از استان تهران در قالب یک استان مستقل از اعتبارات عمرانی مورد نیاز برخوردار می‌شوند.

گروسی با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی در استان تهران افزود: به رغم اینکه در حال حاضر تهران با جمعیتی نزدیک به 12 میلیون نفر در مجموع 15 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهد، سهم آن از اعتبارات عمرانی تنها 4/7 درصد است.وی ادامه داد: کمبود اعتبارات عمرانی در استان تهران باعث بروز مشکلات بسیاری در عرصه ایجاد فضاهای عمومی ‌گوناگون همچون مدارس، بیمارستان‌ها، فضاهای ورزشی و... شده است.گروسی در خصوص مزیت‌های تاسیس استان سی و دوم کشور تصریح کرد: افزایش بودجه‌ها و اعتبارات عمرانی تا میزان سه برابر در راستای توزیع متوازن اعتبارات، کاهش آلودگی هوا و شدت ترافیک در نتیجه کاهش مراجعات به شهر تهران و تعیین تکلیف برای ساماندهی استان تهران از نظر تقسیمات کشوری سه هدف ویژه برای ایجاد استان سی و دوم محسوب می‌شود.وی افزود: در حال حاضر پیشنهاد تاسیس استان تهران غربی از سوی مجلس برای تهیه لایحه به دولت داده شده است و به نظر می‌رسد دولت نیز با تهیه لایحه و تلاش برای تصویب آن در مجلس نظر موافق دارد.وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد تاسیس استان تهران غربی هم اکنون از سوی کارشناسان دستگاه مسوول تقسیمات کشوری در دولت در حال مطالعه و بررسی است.عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد راه‌حل برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یادآور شد: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان‌های استان تهران همراه با عدم نظارت کافی به این شهرستان‌ها از سوی مراجع ذی‌ربط، شهرستان‌های استان تهران را به کانون مشكل تبدیل کرده است.وی تصویب لایحه تاسیس استان سی و دوم را دارای نفع سه جانبه دانسته، افزود: این اقدام منافع قابل توجهی را متوجه شهر تهران و شهرستان‌های اطراف می‌کند و علاوه بر آن منجر به تحولی اساسی در تقسیمات کشوری استان تهران می‌شود. گروسی افزود: از سوی دیگر از آنجا که بسیاری از ساختمان‌ها در شهرستان‌های استان تهران بدون توجه به اصول شهرسازی و معماری و تنها براساس اعمال سلایق شخصی شهرداران احداث می‌شوند، کوچک‌سازی استان تهران تا میزان زیادی در کاهش این معضلات موثر است.

 

 

 

اتمام عملیات عمرانی پروژه باغ موزه و زندان قصر تا پایان سال 90

http://www.bananews.ir/شهردار منطقه 7 با اشاره پیشرفت قابل توجه پروژه باغ موزه و زندان قصر گفت: این پروژه تا پایان امسال به اتمام می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عیسی شریفی ضمن بازدید از بخش های مختلف پروژه باغ موزه قصر نسبت به سرعت بخشیدن در اجرای این پروژه تاکید کرد .

وی در ادامه از پروژه باغ موزه و زندان قصر به عنوان نماد فرهنگی و ملی کشور یاد و کرد وافزود: این پروژه از اهمیت بالایی در بین مردم به ویژه زندانیان سیاسی دوران قبل از انقلاب اسلامی برخوردار است و باید نسبت به اجرای آن دقت و سرعت بیشتری به کار گرفت..

در ادامه مهندس میرزایی فلاح شهردار منطقه 7 با بیان اینکه پیشرفت قابل توجهی در اجرای این پروژه نسبت به ماه های گذشته صورت گرفته از اتمام عملیات عمرانی پروژه فوق تا پایان سال 90 خبر داد.

وی با ذکر این نکته که این پروژه با سرعت بالایی در حال اجرا است اذعان کرد: تاثیر فرهنگی این پروژه بر روی منطقه هفت زیاد است و بخش های مختلف اجتماعی- فرهنگی منطقه را می تواند پوشش دهد.

به گونه ای که با اجرای این پروژه و مرکز همایش های آئینی ، فرهنگسرای اندیشه و تکمیل زیر ساخت های فرهنگی ؛ منطقه هفت تبدیل به قطب فرهنگی شهر تهران می شود.

در ادامه محمود منیعی معاون اجتماعی –فرهنگی منطقه هفت اظهار داشت: این پروژه با سه کاربری محله ای،منطقه ای و کشوری در حال اجرا است و در بخش های مختلف گالری ،نمایشگاه ،فضاهای عمومی و موزه ای فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر روی خاطراتی که به صورت تاریخی –شفایی و مکتوب در این محل اتفاق افتاده کار خواهیم کرد ضمن اینکه این محل تبدیل به یک مرکز تفرجگاه و تفریحی می شود .