http://www.bananews.ir/
Back شما اینجا هستید: خانه پروژه ها پروژه های ملی

پروژه های ملی

پروژه های ملی، پروژه عمرانی ، ساخت و ساز در کشور، وضعیت ساخت و ساز ، پروژه های عظیم عمرانی ، طرح های عظیم عمرانی، ساخت فرودگاه، ساخت مترو، سازه و ... از جمله اخباری است که در این بخش در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

جزییات مسکن اجتماعی ابلاغ شد

http://www.bananews.ir/از سوی معاون اول رییس جمهور، مصوبه هیات وزیران درخصوص چگونگی اجرای مسکن اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی، وزارت رفاه، سازمان برنامه، بنیاد مسکن، وزارت کشور و بانک مرکزی ابلاغ شد.

رعایت نشدن معماری اقلیمی در ساخت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: رکود موجود در بحث مسکن، نه تنها در خصوص مسکن مهر شیرین شهر و رامین، بلکه در سطح شهر اهواز و حاشیه اهواز نیز وجود دارد و باید برای این مساله چاره اندیشیده شود.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir فرامند هاشمی زاده در جلسه شورای مسکن که روز گذشته، 12بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ساخت مسکن‌های مهر معماری اقلیمی رعایت نشده و بسیاری از مسائل مانند آب و هوا، سایه و شکست آفتاب در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: زحمات بسیاری در بحث ساخت مسکن‌ها در استان کشیده شده است اما انبوه‌سازان استان فقط ساختمان‌ها را ساخته‌اند و توجهی به سایر مسائل از جمله معماری اقلیمی و نمای ساختمان‌ها نکرده‌اند.

هاشمی زاده تصریح کرد: در خصوص ساخت مسکن‌های مهر در شیرین شهر و شهر جدید رامین مسائل تردد نیز در نظر گرفته نشده است که این مساله نیز یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این واحدهای ساخته شده است.

وی گفت: عدم توجه به چنین مسایلی در ساخت مسکن‌های مهر باعث شده تا استقبال از این واحدهای ساخته‌شده کم باشد اما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مشوق‌هایی برای حضور مردم در این واحدها در نظر گرفته شود و آن‌ها رغبت کنند و در این واحدها ساکن شوند.

هاشمی زاده عنوان کرد: باید تکلیف مسکن‌های مهری که در استان هیچ متقاضی برای آن‌ها وجود ندارد مشخص شود و چاره‌ای بیاندیشیم و با در نظر گرفتن مشوق‌هایی شرایط را برای حضور مردم مهیا کرد.

وی در خصوص شیرین شهر عنوان کرد: فلسفه وجودی شیرین شهر با توجه به اسم آن، نیشکر بوده است اما اکنون علت ایجادی آن کنار کشیده و دولت را مسئول شیرین شهر کرده است. در این زمینه شرکت نیشکر باید حضور یابد و جاذبه‌هایی را ایجاد کند تا مردم بتوانند در آن مناطق حضور پیدا کنند.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: باید متقاضیان موثر برای سکونت در واحدهای شیرین شهر تشویق شوند تا در این شهر ساکن و در واحدهایی که برای آن‌ها ساخته شده است، مستقر شوند.

زیرساخت‌های مورد نیاز سکونت در شیرین شهر وجود ندارد

در ادامه این جلسه معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون گفت: در آینده شیرین شهر به بهترین منطقه در شهرستان کارون تبدیل می‌شود زیرا شرایط در این شهر به خوبی مهیا است.

وی افزود: باید در شیرین شهر هزینه شود و خدماتی ارائه کرد تا مردم رغبت پیدا کنند در آنجا ساکن شوند زیرا سایر مناطق در شهرستان کارون از معضلات فراوانی از جمله بحث فاضلاب رنج می‌برند و شیرین شهر می‌تواند به مرکزیت شهرستان کارون تبدیل شود.

خنفری تصریح کرد: بحث وام دادن به کسانی که قرار است در شیرین شهر مستقر شوند به تنهایی کافی نیست زیرا بیشتر کسانی که در این واحدها مستقر می‌شوند از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی گفت: شیرین شهر می‌تواند سرریز جمعیت اهواز و کارون را در خود جای دهد و باید از طرف ارگان‌های دولتی نیز نسبت به مهیا کردن شرایط در این شهر تلاش شود.

خنفری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز سکونت در شیرین شهر وجود ندارد و اگر مشکلات اساسی در شیرین شهر حل شود، مردم رغبت دارند تا در این شهر حضور پیدا کنند و در واحدهای ساخته‌شده مستقر شوند.

 

ایسنا

احتمال محقق نشدن 70درصد بودجه عمرانی

http://www.bananews.ir/با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی در طول سال های گذشته بخش زیادی از تمرکز خود را روی افزایش حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در طرح های عمرانی گذاشته اما هنوز بخش زیادی از بار اجرای این طرح ها روی دوش دولت است. باری که شاید بودجه نتواند برای آن کمک جدی به حساب آید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir وزارت راه و شهرسازی در طول ماه های گذشته تلاش کرده با برگزاری همایش های متنوع جذب سرمایه گذاران دولتی را به عنوان هدفی جدی پیگیری کند. موضوعی که برای رسیدن به آن شاید چند سال زمان نیاز باشد.

در چنین شرایطی دولت باید باز هم روی منابع مالی خود تکیه کند. منابعی که به هیچ عنوان کفاف طرح های نیمه تمام را نخواهند داد و البته این به شرطی است که همین منابع نیز تخصیص یابند.

در کنار طرح های نیمه تمام خدمات عمومی مانند حفظ جاده ها، خدمات رسانی در فرودگاه ها و دیگر عرصه های حمل و نقل نیز بخش قابل توجهی از دغدغه های وزارت راه را تشکیل می‌دهد که حالا شاید برای اجرای آنها روی بودجه فعلی نیز نتوان حساب کرد. این موضوع را رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرده است. رضایی کوچی در این رابطه گفته تخصیص پروژه‌های عمرانی بسیار پایین است و تخصیص بیش از ۳۰ درصد بودجه موردنظر بعید به نظر می‌رسد؛ لذا باید علاوه بر اعتبارات دولتی منابع دیگری تعریف شود.

البته مجلس تلاش کرده در این حوزه کمک هایی جدی برای دولت فراهم کند که یکی از آنها انتشار اسناد خزانه است. این اسناد که وزارت راه در سال گذشته و امسال توانسته با استفاده از آنها بخش قابل توجهی از بدهی معوق خود به پیمانکاران را پرداخت کند لااقل می تواند در کوتاه مدت بار سنگین بدهی را کم کند.

این امر در سوی دیگر نیز اهمیتی جدی خواهد داشت زیرا با رسیدن منابع جدید به پیمانکاران، امکان پیشروی آنها در طرح های نیمه تمام افزایش می یابد.

با توجه به صحبت هایی که رییس کمیسیون عمران کرده و البته با توجه به محدودیت جدی منابع مالی دولت، شاید این بار وقت آن رسیده که به طور عملی وابستگی به بودجه جاری کشور در طرح های عمران و زیرساختی کنار رود. موضوعی که البته منوط به حضور خارجی ها و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

رکورد جدید حفاری تونل در خط 6 مترو تهران ثبت شد

http://www.bananews.ir/حفاری تمام مقطع تونل در خط 6 مترو تهران، از مرز 700 متر در طول یک هفته گذشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پیش از این شرکت مترو تهران در توسعه خطوط دیگر با 500 متر حفاری تمام مقطع تونل در طول یک هفته، رکورددار عملیات مهندسی ساخت تونل در کشور بود.

مهندس سیدمهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران و حومه در خصوص این دستاورد غرورآفرین کارگران،مهندسین و پیمانکاران و مشاورین فعال در خط 6 مترو تهران،اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران ساخت این خط، حفاری تمام مقطع تونل در هفته دوم فروردین ماه و با وجود تقارن با ایام تعطیلات نوروزی،هفتگی به 550 متر رسید و بحمدالله این میزان حفاری در هفته سوم ماه جاری و به دو روش حفاری(NATM و TBM )از مرز 700 متر هم عبور کرد که مطابق بررسی های دقیق کارشناسان، این رکورد نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا هم کم سابقه است.

وی با اشاره به 68 کارگاه و جبهه کاری فعال در خط شش مترو تهران بیان کرد: هم اکنون حدود 6 هزار و 289 نفر مشغول ساخت این خط هستند.

پورهاشمی تصریح کرد: پروژه خط شش جز از مسیر مدیریت جهادی و ثبت رکوردهای جدید و به منظور تحقق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده به نتیجه نخواهد رسید و مصمم هستیم روند کنونی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

این مقام مسئول در شرکت مترو تهران، آمار شاغلان در صنعت مترو تهران و در دیگر خطوط توسعه ای و در دست ساخت مترو را بیانگر توجه مسئولان این شرکت برای حمایت از تولید و اشتغال مولد یاد کرد و گفت:صنعت مترو به معنای واقعی کلمه، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

پیش از این شرکت مترو تهران در توسعه خطوط دیگر با 500 متر حفاری تمام مقطع تونل در طول یک هفته، رکورددار عملیات مهندسی ساخت تونل در کشور بود.

مهندس سیدمهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران و حومه در خصوص این دستاورد غرورآفرین کارگران،مهندسین و پیمانکاران و مشاورین فعال در خط 6 مترو تهران،اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران ساخت این خط، حفاری تمام مقطع تونل در هفته دوم فروردین ماه و با وجود تقارن با ایام تعطیلات نوروزی،هفتگی به 550 متر رسید و بحمدالله این میزان حفاری در هفته سوم ماه جاری و به دو روش حفاری(NATM و TBM )از مرز 700 متر هم عبور کرد که مطابق بررسی های دقیق کارشناسان، این رکورد نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا هم کم سابقه است.

وی با اشاره به 68 کارگاه و جبهه کاری فعال در خط شش مترو تهران،بیان داشت: هم اکنون حدود 6 هزار و 289 نفر مشغول ساخت این خط هستند.

پورهاشمی تصریح کرد: پروژه خط شش جز از مسیر مدیریت جهادی و ثبت رکوردهای جدید و به منظور تحقق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده به نتیجه نخواهد رسید و مصمم هستیم روند کنونی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

این مقام مسئول در شرکت مترو تهران، آمار شاغلان در صنعت مترو تهران و در دیگر خطوط توسعه ای و در دست ساخت مترو را بیانگر توجه مسئولان این شرکت برای حمایت از تولید و اشتغال مولد یاد کرد و گفت:صنعت مترو به معنای واقعی کلمه، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

برنامه‌ای برای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت مصلای تهران نداریم/ آماده‌سازی رواق غربی و شرقی مصلی برای نمایشگاه کتاب

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قرار نیست در ادامه ساخت مصلای امام خمینی (ره) از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی استفاده شود گفت: بازدید هیئت‌ها و وزرای سایر کشورها با هدف آشنایی آن‌ها با توان معماران و مهندسان ایرانی صورت می‌پذیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدجعفر علیزاده در تشریح دلایل بازدیدهای اخیر هیئت‌های خارجی از مصلای تهران گفت: مجموعه مصلای تهران نماد معماری بعد از انقلاب کشور است که ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و سیر تطور معماری ایران را از دوران باستان تا معاصر در خود جای داده است. لذا بسیاری از وزرا و مسئولان فنی کشورهای دیگر که از پروژه‌های احداث شده و در حال احداث راه و مسکن بازدید می‌کنند از مصلای تهران نیز به عنوان یک پروژه شاخص بازدید به عمل می‌آورند و با توان معماران، مهندسان، کارشناسان و کارکنان ایرانی آشنا می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازدید هیئت‌های خارجی از مصلای تهران صرفا جهت معرفی توان معماری و مهندسی ایرانیان است و به معنای سرمایه‌‌گذاری سایر کشورها در پروژه مصلای تهران نیست.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور همچنین درباره روند ساخت و سازها در مصلای تهران گفت: خوشبختانه تخصیص اعتباری ۵۰ درصدی ساخت مصلای تهران موجب رشد مطلوب ساخت و سازها شده و روند آن در جبهه‌های مختلف قابل‌قبول است.

علیزاده افزود: جلسات متعددی در سازمان مجری ساختما‌ن‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از سوی شورای سیاستگذاری ساخت مصلای تهران برای روند ساخت و سازها برگزار می‌شود و هفته‌ای حداقل دو بار بازدید از این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: ما بر تعهدات خود پای‌بند هستیم و قبل از اتمام سال اجرایی ۹۴ (تیرماه سال ۹۵) رواق شرقی و غربی مصلای تهران نیز برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود. خوشبختانه عملیات به خوبی پیش می‌رود اگرچه مسائل آب و هوایی و روند بارش‌های مداوم در پاییز امسال سرعت کار را کمی کند کرده است اما برنامه‌ریزی‌هایی که در این رابطه انجام شده با فرض تمامی مسائل و مشکلات و نظارت‌هایی که روزانه انجام می‌گیرد نشان می‌دهد کار به خوبی پیش می‌رود. روزانه در حدود بیش از ۴۰۰ نفر در این مجموع کار می‌کنند و در صدد هستیم نیروها را افزایش دهیم.

 

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی