http://www.bananews.ir/
Back شما اینجا هستید: خانه پروژه ها پروژه های ملی

پروژه های ملی

پروژه های ملی، پروژه عمرانی ، ساخت و ساز در کشور، وضعیت ساخت و ساز ، پروژه های عظیم عمرانی ، طرح های عظیم عمرانی، ساخت فرودگاه، ساخت مترو، سازه و ... از جمله اخباری است که در این بخش در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

احتمال محقق نشدن 70درصد بودجه عمرانی

http://www.bananews.ir/با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی در طول سال های گذشته بخش زیادی از تمرکز خود را روی افزایش حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در طرح های عمرانی گذاشته اما هنوز بخش زیادی از بار اجرای این طرح ها روی دوش دولت است. باری که شاید بودجه نتواند برای آن کمک جدی به حساب آید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir وزارت راه و شهرسازی در طول ماه های گذشته تلاش کرده با برگزاری همایش های متنوع جذب سرمایه گذاران دولتی را به عنوان هدفی جدی پیگیری کند. موضوعی که برای رسیدن به آن شاید چند سال زمان نیاز باشد.

در چنین شرایطی دولت باید باز هم روی منابع مالی خود تکیه کند. منابعی که به هیچ عنوان کفاف طرح های نیمه تمام را نخواهند داد و البته این به شرطی است که همین منابع نیز تخصیص یابند.

در کنار طرح های نیمه تمام خدمات عمومی مانند حفظ جاده ها، خدمات رسانی در فرودگاه ها و دیگر عرصه های حمل و نقل نیز بخش قابل توجهی از دغدغه های وزارت راه را تشکیل می‌دهد که حالا شاید برای اجرای آنها روی بودجه فعلی نیز نتوان حساب کرد. این موضوع را رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرده است. رضایی کوچی در این رابطه گفته تخصیص پروژه‌های عمرانی بسیار پایین است و تخصیص بیش از ۳۰ درصد بودجه موردنظر بعید به نظر می‌رسد؛ لذا باید علاوه بر اعتبارات دولتی منابع دیگری تعریف شود.

البته مجلس تلاش کرده در این حوزه کمک هایی جدی برای دولت فراهم کند که یکی از آنها انتشار اسناد خزانه است. این اسناد که وزارت راه در سال گذشته و امسال توانسته با استفاده از آنها بخش قابل توجهی از بدهی معوق خود به پیمانکاران را پرداخت کند لااقل می تواند در کوتاه مدت بار سنگین بدهی را کم کند.

این امر در سوی دیگر نیز اهمیتی جدی خواهد داشت زیرا با رسیدن منابع جدید به پیمانکاران، امکان پیشروی آنها در طرح های نیمه تمام افزایش می یابد.

با توجه به صحبت هایی که رییس کمیسیون عمران کرده و البته با توجه به محدودیت جدی منابع مالی دولت، شاید این بار وقت آن رسیده که به طور عملی وابستگی به بودجه جاری کشور در طرح های عمران و زیرساختی کنار رود. موضوعی که البته منوط به حضور خارجی ها و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

رکورد جدید حفاری تونل در خط 6 مترو تهران ثبت شد

http://www.bananews.ir/حفاری تمام مقطع تونل در خط 6 مترو تهران، از مرز 700 متر در طول یک هفته گذشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پیش از این شرکت مترو تهران در توسعه خطوط دیگر با 500 متر حفاری تمام مقطع تونل در طول یک هفته، رکورددار عملیات مهندسی ساخت تونل در کشور بود.

مهندس سیدمهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران و حومه در خصوص این دستاورد غرورآفرین کارگران،مهندسین و پیمانکاران و مشاورین فعال در خط 6 مترو تهران،اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران ساخت این خط، حفاری تمام مقطع تونل در هفته دوم فروردین ماه و با وجود تقارن با ایام تعطیلات نوروزی،هفتگی به 550 متر رسید و بحمدالله این میزان حفاری در هفته سوم ماه جاری و به دو روش حفاری(NATM و TBM )از مرز 700 متر هم عبور کرد که مطابق بررسی های دقیق کارشناسان، این رکورد نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا هم کم سابقه است.

وی با اشاره به 68 کارگاه و جبهه کاری فعال در خط شش مترو تهران بیان کرد: هم اکنون حدود 6 هزار و 289 نفر مشغول ساخت این خط هستند.

پورهاشمی تصریح کرد: پروژه خط شش جز از مسیر مدیریت جهادی و ثبت رکوردهای جدید و به منظور تحقق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده به نتیجه نخواهد رسید و مصمم هستیم روند کنونی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

این مقام مسئول در شرکت مترو تهران، آمار شاغلان در صنعت مترو تهران و در دیگر خطوط توسعه ای و در دست ساخت مترو را بیانگر توجه مسئولان این شرکت برای حمایت از تولید و اشتغال مولد یاد کرد و گفت:صنعت مترو به معنای واقعی کلمه، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

پیش از این شرکت مترو تهران در توسعه خطوط دیگر با 500 متر حفاری تمام مقطع تونل در طول یک هفته، رکورددار عملیات مهندسی ساخت تونل در کشور بود.

مهندس سیدمهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران و حومه در خصوص این دستاورد غرورآفرین کارگران،مهندسین و پیمانکاران و مشاورین فعال در خط 6 مترو تهران،اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران ساخت این خط، حفاری تمام مقطع تونل در هفته دوم فروردین ماه و با وجود تقارن با ایام تعطیلات نوروزی،هفتگی به 550 متر رسید و بحمدالله این میزان حفاری در هفته سوم ماه جاری و به دو روش حفاری(NATM و TBM )از مرز 700 متر هم عبور کرد که مطابق بررسی های دقیق کارشناسان، این رکورد نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا هم کم سابقه است.

وی با اشاره به 68 کارگاه و جبهه کاری فعال در خط شش مترو تهران،بیان داشت: هم اکنون حدود 6 هزار و 289 نفر مشغول ساخت این خط هستند.

پورهاشمی تصریح کرد: پروژه خط شش جز از مسیر مدیریت جهادی و ثبت رکوردهای جدید و به منظور تحقق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده به نتیجه نخواهد رسید و مصمم هستیم روند کنونی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

این مقام مسئول در شرکت مترو تهران، آمار شاغلان در صنعت مترو تهران و در دیگر خطوط توسعه ای و در دست ساخت مترو را بیانگر توجه مسئولان این شرکت برای حمایت از تولید و اشتغال مولد یاد کرد و گفت:صنعت مترو به معنای واقعی کلمه، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

برنامه‌ای برای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت مصلای تهران نداریم/ آماده‌سازی رواق غربی و شرقی مصلی برای نمایشگاه کتاب

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قرار نیست در ادامه ساخت مصلای امام خمینی (ره) از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی استفاده شود گفت: بازدید هیئت‌ها و وزرای سایر کشورها با هدف آشنایی آن‌ها با توان معماران و مهندسان ایرانی صورت می‌پذیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدجعفر علیزاده در تشریح دلایل بازدیدهای اخیر هیئت‌های خارجی از مصلای تهران گفت: مجموعه مصلای تهران نماد معماری بعد از انقلاب کشور است که ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و سیر تطور معماری ایران را از دوران باستان تا معاصر در خود جای داده است. لذا بسیاری از وزرا و مسئولان فنی کشورهای دیگر که از پروژه‌های احداث شده و در حال احداث راه و مسکن بازدید می‌کنند از مصلای تهران نیز به عنوان یک پروژه شاخص بازدید به عمل می‌آورند و با توان معماران، مهندسان، کارشناسان و کارکنان ایرانی آشنا می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازدید هیئت‌های خارجی از مصلای تهران صرفا جهت معرفی توان معماری و مهندسی ایرانیان است و به معنای سرمایه‌‌گذاری سایر کشورها در پروژه مصلای تهران نیست.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور همچنین درباره روند ساخت و سازها در مصلای تهران گفت: خوشبختانه تخصیص اعتباری ۵۰ درصدی ساخت مصلای تهران موجب رشد مطلوب ساخت و سازها شده و روند آن در جبهه‌های مختلف قابل‌قبول است.

علیزاده افزود: جلسات متعددی در سازمان مجری ساختما‌ن‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از سوی شورای سیاستگذاری ساخت مصلای تهران برای روند ساخت و سازها برگزار می‌شود و هفته‌ای حداقل دو بار بازدید از این مجموعه در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: ما بر تعهدات خود پای‌بند هستیم و قبل از اتمام سال اجرایی ۹۴ (تیرماه سال ۹۵) رواق شرقی و غربی مصلای تهران نیز برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود. خوشبختانه عملیات به خوبی پیش می‌رود اگرچه مسائل آب و هوایی و روند بارش‌های مداوم در پاییز امسال سرعت کار را کمی کند کرده است اما برنامه‌ریزی‌هایی که در این رابطه انجام شده با فرض تمامی مسائل و مشکلات و نظارت‌هایی که روزانه انجام می‌گیرد نشان می‌دهد کار به خوبی پیش می‌رود. روزانه در حدود بیش از ۴۰۰ نفر در این مجموع کار می‌کنند و در صدد هستیم نیروها را افزایش دهیم.

 

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

از طولانی‌ترین تونل پایتخت چه خبر؟

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از انجام مطالعات برای ساخت تونل 10 کیلومتری صیاد شیرازی به عنوان بزرگترین تونل شهری پایتخت خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا جاوید در مورد ادامه ساخت بزرگراه صیاد شیرازی با بیان اینکه در شمال این پروژه، احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه صیاد شیرازی با بزرگراه امام علی (ع)و بلوار ارتش به عنوان یکی از اولویت‌های این معاونت در حال پیگیری است گفت: پروژه ساخت بخش شمالی بزرگراه صیاد شیرازی جمعا دارای 10 پل و تقاطع غیرهمسطح است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته دسترسی شرق به غرب بلوار ارتش مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: طی ماه جاری نیز پل دوم این پروژه که دسترسی غرب به شرق را ایجاد می‌کند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جاوید با بیان اینکه تا پایان امسال بخش‌های دیگر این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: تا پایان سال 95 بخش شمالی بزرگراه صیاد شیرازی نیز افتتاح می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد پروژه ساخت بخش جنوبی بزرگراه صیاد شیرازی نیز با بیان اینکه توسعه این بخش به صورت تونل از میدان سپاه تا بزرگراه صیادشیرازی نیز در مرحله مطالعات قرار دارد، گفت: طبق مصوبه شورای شهر فعلا مطالعات آن ادامه دارد.

وی در مورد هزینه‌های ساخت این تونل با بیان اینکه هنوز مطالعات هزینه انجام نشده است گفت: ساخت تونل‌های شهری هزینه زیادی در پی دارد و از آنجایی که این تونل 10 کیلومتری، بزرگترین تونل شهری پایتخت محسوب می‌شود قطعا هزینه زیادی را نیز در برخواهد داشت.

 

ایسنا

مبلغ یارانه‌ها از بودجه عمرانی کشور بیشتر است

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به اینکه دولت در انتشار اوراق خزانه اسلامی باید دیرکرد پرداخت مطالبات پیمانکاران را هم محاسبه کند، گفت: رقم پرداخت یارانه از مبلغ اعتبارات عمرانی کشور بیشتر است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی آزاد با اشاره به اینکه اسناد خزانه اسلامی قدرت خرید پیمانکاران را کاهش می دهد، گفت: دولت باید دیرکرد پرداخت مطالبات را به پیمانکاران بدهد و در این صورت است که پیمانکاران اوراق خزانه اسلامی را می پذیرند.

وی با بیان اینکه قبول داریم که خزانه کشور امروز وضع مطلوبی ندارد و کشور از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نیست، افزود: امروزه اقتصاد ما به دلیل کاهش قیمت نفت درگیر است و الان صادرات و قیمت نفت به یک سوم کاهش یافته و کشور به یک هشتم درآمد قبلی رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اعلام اینکه وقتی پروژه عمرانی در کشور درگیر رکود باشد، کارخانه ها هم راکد می شوند و درآمدهای مالیاتی دولت هم کاهش پیدا می کند، اظهار داشت: در این شرایطی که بودجه عمرانی کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان است. ما ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه می دهیم که این بزرگترین آفت کشور است، زیرا تفکر این بود که این یارانه ها به نیازمندان برسد اما به دلیل مسایل سیاسی می‌بینیم که یارانه به همه اقشار داده می شود که این لطمه زیادی یه کشور، اقتصاد و اشتغال می زند.

آزاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیمانکاران حدود ۵ هزار میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی طلب دارند، گفت: از اول سال تاکنون یکهزار میلیارد تومان به شرکت‌ها پرداخت شده اما هنوز بدهی‌های قبلی باقی مانده است.

 

مهر