اعطاء حکم انتصاب شهردار کرج توسط جمالی نژاد / شهرداریها برای مدیریت موفق بدنبال کسب اعتماد مردم و تعامل سازنده با دستگاهها باشند

اعطاء حکم انتصاب شهردار کرج توسط جمالی نژاد / شهرداریها برای مدیریت موفق بدنبال کسب اعتماد مردم و تعامل سازنده با دستگاهها باشند

در جلسه شورای اداری استان البرز، حکم وزیر کشور در خصوص انتصاب علی اصغر کمالی زاده شهردار جدید کلانشهر کرج از سوی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به وی اعطاء شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمالی نژاد در این جلسه که دوشنبه هفتم آبان در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور استاندار البرز و نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه شهرداری خاک‌ریز اول پیگیری مطالبات مردمی است و نقش مهمی در تامبن امنیت ملی دارد، تاکید کرد: شهرداران برای مدیریت موفق باید با شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی، مدیران داخلی و مردم تعامل خوب و سازنده‌ای برقرار کنند.

وی با بیان اینکه شهرداران برای مدیریت موفق باید به دنبال کسب اعتماد مردم باشند، گفت: در صورت تحقق این مهم شاهد حضور و مشارکت مردم در سرنوشت شهر خواهیم بود و اگر مردم به مدیریت شهری اعتماد نکنند، عملکرد شهرداری به عنوان نهاد مستقل عمومی غیر دولتی رضایت بخش نخواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر اعتماد باشد، مردم در امور مختلف مشارکت فعالی خواهند داشت و بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح‌ها وارد میدان می‌شود و سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد هم به عنوان بازوی فعال به کمک شهرداری می‌آیند و به این ترتیب بسیاری از مشکلات شهری مرتفع خواهد شد.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتباط مدیریت شهری با بدنه همکاران تاکید کرد و گفت: مناسبات مدیریت شهری با همکاران باید بر پایه رفاقت، صمیمیت و پاکدستی استوار باشد چون در غیر این صورت پیشبرد امور سخت خواهد شد و سوخت مورد نظر برای اقدامات جهادی مدیریت شهری تامین نخواهد شد.

وی افزود: بدون شک سالم سازی محیط کار شهرداری و شورا، ارتقای تسهیلات رفاهی کارکنان، چابک سازی مجموعه و برون سپاری امور غیر ضروری به خارج می‌تواند در ایجاد فضای کاری سالم در مدیریت شهری و کاهش تخلفات اداری موثر واقع شود.

وی گفت: شهردار نباید گلخانه‌ای باشد و فقط یک جا بنشیند و به مکاتبات اداری بپردازد و باید در بین مردم حاضر شود و به درد و دل‌های آنان گوش دهد و از نزدیک مشکلات شهر را لمس و برای حل آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه کرج در همسایگی پایتخت کشور مشکلات زیادی را به دوش می‌کشد که یکی از آنها سرازیر شدن جمعیت مهاجران به این شهر است، افزود: شهرداری‌ها به واسطه توامان بودن مدیریت درآمد و هزینه مظلوم واقع شده‌اند .

وی با اشاره به تلاش اعضای شورای اسلامی شهر کرج برای انتخاب شهردار، اظهار کرد: اعضای شورای شهرکرج در سایه وفاق و همدلی، فردی خوش فکر، متخصص و متعهد را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌اند که بی شک همه شهر و شهروندان از این انتخاب درست منتفع می‌شوند .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید نگاهی نو به شهر کرج داشته باشد، خطاب به شهردار جدید گفت: سعی کنید فاصله میان مردم و شهرداری کرج کم و کمتر شود.

جمالی نژاد با اشاره به اهمیت ساده زیستی مسئولان، گفت: شهردار باید محله محوری را سرلوحه قرار دهد زیرا مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند.

وی بابیان اینکه وجود صداقت، رفاقت، صمیمت و پاک دستی میان شهرداری با شورای شهر و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: شهردار نباید به دنبال اختلاف‌افکنی میان اعضای شورا باید بلکه باید همدلی را در دستور کار قرار دهد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات