شهركهاي تخصصي انرژي خورشيدي در استان گيلان احداث مي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان، در نشست هماهنگی احداث شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان که با حضور مدیر کل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد، محمود دشت بزرگ با اشاره به پایان پذیری انرژی فسیلی و آلودگیهای زیست محیطی ناشی از آن گفت: به زودی شاهد احداث شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان خواهیم بود و از نعمت انرژیهای تجدیدپذیر با مزایای فراوانش بهره مند خواهیم شد.
دشت بزرگ با برشمردن مزایای انرژیهای خورشیدی، گفت: عدم آلودگی محیط زیست، ارزان بودن، دائمی بودن، پاک بودن، کاهش مصرف سوخت فسیلی و کاهش گازهای گلخانه ای، قابلیت بهره برداری به صورت خانگی و در ابعاد بزرگ از جمله مزایای بی شمار این نیروگاه ها است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با توجه به عدم اقدام عملی شرکت قبلی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان، درخواست کردیم مجوزهای داده شده به این سازمان از سوی ساتبا به دلیل عدم انجام تعهدات ابطال شود. همچنین از سوی برق منطقه ای گیلان موقعیتهای مکانی ساختگاه های لوشان و شفت که مورد تایید شرکت شهرکهای صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل سنجی این ساختگاه ها جهت احداث شهرک تخصصی خورشیدی به ساتبا منعکس خواهد شد.
دشت بزرگ با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی گفت: با توجه به کارشناسیهای انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاههای تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاههای خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و پیگیریهای مستمر و همکاری و همدلی تمامی مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاههای خورشیدی در استان گیلان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات