سامانه «منام» با هدف تحقق شفافیت در شهرداری تبریز راه اندازی شد

سامانه «منام» با هدف تحقق شفافیت در شهرداری تبریز راه اندازی شد

به گزارش شهریار ، سامانه منام با تاکید شورای اسلامی شهر و در راستای شفاف سازی خدمات در مجموعه شهرداری تبریز راه اندازی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز در جلسه راه اندازی سامانه منام با قدردانی از پیگیری اداره کل ارتباطات و سازمان فناوری در خصوص راه اندازی این سامانه گفت: نام‌ها به عبارتی شناسنامه و هویتی برای هر شخص و مکانی به شمار می روند و در شهرها، بخش مهمی از شناسنامه و هویت یک خیابان، نام آن خیابان یا معبر محسوب می شود و این موضوع در تمام دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

غلامرضا احمدی افزود: با توجه به افزایش وسعت شهرها و معابر، افزایش حساسیت روز افزون در انتخاب نام معابر، افزایش هزینه های سازمانی و افزایش روزافزون اطلاعات و اهمیت مدیریت آنها، لزوم بهینه سازی و تسهیل روندها، نامگذاری خیابان ها و معابر شهری روز به روز اهمیت بیشتری به خود می گیرد که این مهم می تواند با استفاده از فناوری های جدید محقق شود.

احمدی خاطرنشان کرد: سامانه منام به همین منظور توسط تیم فنی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شده و از این پس نامگذاری معابر تبریز از حالت کاغذی خارج می شود و شهروندان می توانند از طریق این سامانه در نام گذاری معابر شهر سهیم باشند.

وی یادآور شد: جلوگیری از مشابهت اسمی در نامگذاری های معابر و خیابان های همنام و مشخص شدن معابر فاقد نام  از ویژگی های این سامانه به شمار می‌رود و شهروندان از طریق کد رهگیری که سامانه در اختیار آنها قرار می‌دهد، می توانند سیر مراحل پیشنهاد خود را در سامانه دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: راه اندازی سامانه منام در راستای مدیریت نامگذاری معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا کاظمی با اشاره به جزئیات این سامانه تصریح کرد: سامانه مدیریت معابر و اماکن شهری با در بر گرفتن تمامی معابر یک شهر و ارائه داشبورد مدیریتی، گزارشات آماری، کارتابل اداری جهت استفاده مناطق شهرداری، جست و جوهای پیشرفته، بانک اطلاعاتی داده مکانی و توصیفی معابر و اماکن شهر، بایگانی صورتجلسات و مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر، ایجاد زمینه مشارکت شهروندان و دیگر امکانات نرم افزاری، راه حلی جامع و یکپارچه را جهت مدیران شهری ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در این سامانه فرایند نامگذاری و تغییر معابر شهری و نصب تابلو به صورت مکان‌مند پیاده‌سازی شده است، بدین معنا که همزمان با ثبت اطلاعات توصیفی مانند نام و تصاویر، مکان آن نیز روی نقشه قابل مشاهده است.

کاظمی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی هر کدام از معابر عکس تابلوی آن معبر را مشاهده کنند و چنانچه معبری نام ندارد و یا نیازمند تغییر نام است، درخواست نامگذاری تغییر نام معبر را در این سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی و تائید نهایی در سامانه قرار گیرد.

مدیریت این سامانه توسط امور ارتباطات مناطق دهگانه شهرداری و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز خواهد بود. همچنین معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز در اجرایی شدن مصوبات این سامانه همکاری می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات