تا 6 سال آينده؛ قيمت برق در استراليا به بالاترين حد ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از ایمنا، براساس یک گزارش جدید، خروج تدریجی نیروگاه های زغال سنگ از رده تولید و کمبود نیروی کار ماهر برای طرحهای انرژی های تجدیدپذیر در استرالیا، قیمت برق را تا سال ٢٠٣٠ افزایش می دهد و به بالاترین حد تاریخی می رساند، با این حال استرالیا پس از عبور از این بحران به شرایط تعدیل هزینه خواهد رسید و ممکن است تنها به صورت گهگاه ملزم به افزایش هزینه برق شود.

فراز و نشیبهای قیمت برق استرالیا تا پایان دهه
پیش بینی می شود با حذف واحدهای زغال سنگ قیمت انرژی در سراسر مناطق استرالیا تا پایان دهه به بالای ١٠٠ دلار استرالیا (٥٢.٣ پوند) به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این مبلغ در نیوساوت ولز و کوئینزلند با افزایش بیشتر به ١٧٠ دلار (٨٨.٩ پوند) تا پایان سال ٢٠٢٨ و ١٦٤ دلار استرالیا (٨٥.٨ پوند) تا سال ٢٠٢٩ خواهد رسید. از سوی دیگر تا این زمان کمبود نیروی کار مانع استقرار طرحهای تجدیدپذیر ضروری می شود و فشار بر قیمت برق را تشدید می کند.

قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
گزارش ها همچنین حاکی از آن است که استرالیا طی دو دهه آینده به بیش از ٧٠ هزار کارگر ماهر برای ایجاد و نگهداری زیرساخت های انرژی های تجدیدپذیر جدید نیاز خواهد داشت که این رقم در سال ٢٠٢٣ حدود ٤٠ هزار نفر بود. پرداختن به این کمبود از طریق طرح هایی مانند برنامه های بازآموزی و افزایش بودجه برای مؤسسات، بسیار مهم تلقی می شود.
با این حال استرالیا پس از عبور از این دوره بحرانی با کاهش قیمت برق در اوایل دهه ٢٠٣٠ مواجه خواهد شد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر آن رایج تر و جایگزین انرژی تولید شده توسط سوخت های فسیلی می شوند، هرچند این اقدام ممکن است منجر به کاهش سرعت ورود ظرفیت جدید، همراه با افزایش تقاضا از طریق برق رسانی اقتصادی و بسته شدن واحدهای زغال سنگ باقی مانده شود که ممکن است در برهه ای از زمان با افزایش مجدد قیمت برق همراه باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات