افزايش ظرفيت و بهينه سازي پست 132.33 كيلوولت شوشتر

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، علی اسدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح هزار و ٧٦٨ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: دو دستگاه ترانسفورماتور قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ٢٧ مگاولت آمپر تعویض و ٢ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هرکدام ٣٠ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.
وی اضافه کرد: یک ترانسفورماتور ٣٠ مگاولت آمپری موجود در پست نیز با یک ترانسفورماتور به ظرفیت ٥٠ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ١١٤ مگاولت آمپر به ١٤٠ مگاولت آمپر افزایش پیدا یابد.
اسدی ادامه داد: علاوه بر نوسازی ترانسفورماتورها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ١٣٢ کیلوولت قدیمی با بریکرهای جدید و تعویض ٦ عدد CT ١٣٢ کیلوولت ورودی ترانسفورماتورها، در پست مذکور اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: احداث فونداسیون برای ترانسفورماتورهای شماره یک و دو جدید و نیز ترانسفورماتور زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ٣٣ کیلوولت در خروجی ترانسفورماتور شماره ٤، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره برداری در تلاش تمام است تا شبکه موجود را با بهینه سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، خاطرنشان ساخت: پیش از این نیز پست  فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت، و پست ذخیره گاز بهینه سازی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات