تداوم فاز دوم حفاری در مسیر باقیمانده خط ۲ متروی تبریز

تداوم فاز دوم حفاری در مسیر باقیمانده خط ۲ متروی تبریز

به گزارش شهریار ، یعقوب وحیدکیا ضمن اشاره به اتمام حفاری فاز اول خط ۲ به طول ۱۰ کیلومتر مطابق با زمانبندی اعلامی تصریح کرد: فاز دوم این خط از دانشسرا تا بلوار باغمیشه به طول ۷.۵ کیلومتر است که عملیات حفاری آن به طول ۴۴۰۰ متر به اتمام رسیده و تنها ۳۱۰۰ متر از حفاری تونل در این فاز باقی مانده است.

وحیدکیا ادامه داد: در سال جدید همت جمعی مجموعه متروی تبریز معطوف به اتمام کل حفاری خط ۲ مطابق با اعلام برنامه زمانبندی در راستای اهداف تعیین شده بوده که حفاری آن از روز عید فطر شروع و مطابق برنامه ریزی ها و اقدامات به عمل آمده بدون وقفه ادامه خواهد یافت تا دستگاه TBM اول از ایستگاه۸ مقابل استانداری خارج و حفاری فاز دوم نیز به پایان برسد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک ۱۴.۵ کیلومتر از خط ۲ حفاری شده است که بعد از اتمام حفاری تونل غربی از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، حفاری مسیر باقیمانده تونل شرقی فاز دوم با سرعت تمام در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به پیچیده بودن عملیات مهندسی و اجرا در تکمیل خط دوم بیان کرد: در مسیر حفاری با توجه به محدوده و بافت شهری گاهی نشست‌هایی اتفاق می‌افتد که مهندسان و متخصصان مجموعه در تلاش­ هستند با تحقیق و بررسی دقیق مشخصات فنی و اجرای و شناسایی این مواضع از این نشست‌ها جلوگیری کنند. از سوی دیگر بافت خاص زمین شناسی محدوده و مسیر و وجود تاسیسات شهری، دقت و ظرافت خاصی را برای عملیات اجرایی می‌طلبد که به صورت شبانه روزی رفع کامل این موانع با علوم مهندسی مدرن و دانش تخصصی به روز همکاران و متخصصان رسالت مهم خانواده حمل ونقل ریلی تلقی می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات