دستگیری متخلفین با سابقه شکار و صید در شهرستان کاشان

دستگیری متخلفین با سابقه شکار و صید در شهرستان کاشان

کارکنان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان با همکاری مأمورین نیروی انتظامی منطقه قمصر، متخلفین با سابقه شکار و صید را در این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش «پارما» از واحد حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، پس از دریافت گزارش و حضور کارکنان این اداره در محل تخلف حاضر و محرز شدن تخلف شکار و صید غیر مجاز، فرآیند دستگیری متخلفین با همکاری مأمورین نیروی انتظامی قمصر آغاز و درنهایت ملیات دستگیری یک گروه 4 نفره شکارچیان سابقه دار و سرسخت، با موفقیت انجام شد.

از این متخلفین که دارای چندین مورد تخلف شکار و صید و پرونده قضایی بودند، لاشه 2 قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه گلوله زنی به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد و خودرو متخلفین نیز توقیف گردید. پرونده متخلفین مذکور نیز جهت سیر مراحل قانونی با پیوست مستندات به مراجع قضایی ارجاع شد.

الهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد: تعاملات بین بخشی در این موارد بسیار تاثیر گذار بوده و تلاش مأمورین نیروی انتظامی در شهر قمصر درهمراهی و دستگیری متخلفین ستودنی و قابل تقدیر است.

همچنین قابل ذکر است در شش ماهه اول سال جاری 4 گروه متخلف همراه با دو 3 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک و منطقه آزاد شهرستان دستگیر شده اند. این منطقه حفاظت شده به لحاظ تنوع زیستی، فون جانوری و فلور گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و از سال 1389 تاکنون تحت برنامه های حفاظتی سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات