افتتاح همزمان 17 خانه محیط‌زیست و 7 خانه فناور محیط زیست در اصفهان

افتتاح همزمان 17 خانه محیط‌زیست و 7 خانه فناور محیط زیست در اصفهان

در آستانه هفته دولت؛

آیین افتتاحیه 17 خانه محیط‌زیست و 7 خانه فناور محیط زیست در استان اصفهان به طور همزمان برگزار شد.

به گزارش «پارما» ، در آستانه هفته دولت 17 خانه محیط‌زیست و 7 خانه فناور محیط زیست در مراکز علمی- پژوهشی مورخ 28 مرداد 1402 در استان اصفهان بهره برداری شدند. هدف از ایجاد و افتتاح این خانه ها؛ ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست است.

فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن اشاره به شکل گیری و افتتاح خانه‌های محیط‌زیست در بخش‌های مختلف بر اساس سیاست سازمان محیط زیست، ابراز کرد: فعالیت‌ها در این خانه‌ها تحت نظر محیط زیست در جوامع مختلف صنعتی، دانشگاهیان، شهرداری، آموزش و پرورش و غیره هدفمند دنبال می‌شود .‌

وی با اعلام این خبر، گفت: در سومین مرحله افتتاح خانه‌های محیط‌زیست در استان اصفهان، 17 خانه محیط زیست در بخش‌های صنعت، آموزش پرورش، دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، آموزش عالی و شرکت تعاونی افتتاح شد .

سعادتی افزود: به همت کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان، هفت خانه فناور محیط زیست در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیریت بحران استانداری اصفهان برای گسترش خانه‌های محیط‌زیست، اعلام آمادگی کرد

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این آئین بر گسترش خانه‌های محیط‌زیست در دهیای‌ها و شهرداری‌های استان اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: مردمی سازی و توجه به موضوعات محیط‌زیستی را با مشارکت جوامع مختلف صنعتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اقدامی بسیار ارزشمند است. در استان اصفهان خانه‌های هلال احمر سطح وسیعی را پوشش داده و مدیریت بحران استانداری اصفهان با همان ظرفیت برای گسترش خانه‌های محیط‌زیست در دهیای‌ها و شهرداری‌های استان آمادگی دارد .

شیشه فروش خاطر نشان کرد: چالش‌های زیست محیطی استان اصفهان بی تردید باید مورد توجه دولت قرار گیرد و این مهم نیازمند مشارکت جوامع مردمی است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به معضلات زیست محیطی استان اشاره کرد و افزود: در پهنه و منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که همواره تحت تأثیر آلودگی هوا بوده و از ابتدای سال تاکنون باتوجه به شاخص کیفی هوا، بیش از 45 روز با هوای آلوده را سپری کرده ایم و وجود مسائلی همچون خشکی رودخانه زاینده‌رود و تالاب بین المللی گاوخونی، مشکلات ناشی از کم آبی، فرونشست زمین و استقرار 10 هزار واحد صنعتی، لزوم گسترش خانه‌های محیط‌زیست ضروری است.

خانه های افتتاح شده در این روز شامل: 8 خانه محیط‌زیست در حوزه دهیاری‌ها، 4 خانه محیط‌زیست در حوزه صنعت، 1 خانه محیط‌زیست در حوزه شهرداری چرمهین لنجان، 1 خانه محیط زیست در حوزه آموزش و پرورش، 1 خانه محیط‌زیست در حوزه آموزش عالی، 1 خانه محیط زیست در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، 1 خانه در حوزه شرکت‌های تعاونی و 7 خانه فناور محیط‌زیست در مراکز علمی و پژوهشی است که به صورت برخط و به طور همزمان افتتاح شدند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات