رسیدگی به وضعیت جمع آوری و بازیافت ضایعات در شهرستان فلاورجان

رسیدگی به وضعیت جمع آوری و بازیافت ضایعات در شهرستان فلاورجان

در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان فلاورجان، وضعیت واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان، اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان باحضور اعضای کارگروه در محل فرمانداری شهرستان مورخ 25 مردادماه 1402 تشکیل و با محوریت دستورکار مشخص شده، دنبال شد.

در این جلسه، وضعیت واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا به مواردی ازجمله ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی شهرداری ها در این راستا به عنوان مصوبه جلسات قبل، ارائه آمار مجوزهای صادره جهت فعالیت از سوی اتاق اصناف شهرستان، ارائه گزارش نحوه جمع آوری ضایعات در سطح شهر و روستا توسط شرکت بازیافت شهرستان و بررسی وضعیت احداث شهرک جمع آوری ضایعات در شهرستان، پرداخته شد.

در ادامه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص وضعیت جمع آوری سگ های بدون صاحب توسط دبیر کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری ارائه و در این حخصوص، توضیحات لازم مطرح شد.

از مصوبات نیز می توان به اجرای اقدام های لازم توسط شهرداری ها و بخشداری ها و دهیاری ها نسبت به پلمپ مراکز ضایعاتی که در محدوده شهر و روستا با کاربری غیر مرتبط فعالیت دارند و ارسال گزارش آن را به دبیرخانه کارگروه و تشکیل جلسه و بازدید مشترک به اتفاق اعضای مربوطه از جمله اداره جهاد کشاورزی از محل فعالیت واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات در حریم شهر ها و محدوه بخشداری و پلمپ و یا تخریب کارگاه های با کاربری کشاورزی، برابر تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، اشاره کرد.

همچنین مقرر شد شهرداری طاد نسبت به معرفی پیمانکار و ارائه طرح به منظور ساماندهی و تفکیک نخاله سطح شهرستان اقدام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات