افتتاح گذر آقانجفی تا یک ماه آینده/ رینگ صفر یا مدیریت مجموعه تاریخی فرهنگی شهر اصفهان ایجاد می‌شود

افتتاح گذر آقانجفی تا یک ماه آینده/ رینگ صفر یا مدیریت مجموعه تاریخی فرهنگی شهر اصفهان ایجاد می‌شود

    افتتاح گذر آقانجفی تا یک ماه آینده/ رینگ صفر یا مدیریت مجموعه تاریخی فرهنگی شهر اصفهان ایجاد می‌شود

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل چندین و چندساله مردم در گذر آقانجفی در حال حل شدن است و تا حدود یک ماه دیگر این گذر افتتاح می‌شود. این اقدام مهم با همت مدیریت شهری انجام شده است و پس از سال‌ها انتظار این طرح افتتاح می‌شود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری در نطق میان دستور نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: بزرگان دنیا پیرامون امام خمینی (ره) صحبت‌های ماندگاری دارند از جمله اینکه در سخنان گورباچف آمده است که امام خمینی (ره) فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید، او اثر بزرگی در تاریخ جهان از خود به جا گذاشت.

    وی افزود: اصفهان اولین باغ شهر جهان و از مدل‌های الگوی شهرسازی است، نخستین دانشگاه علوم پزشکی جهان در این شهر واقع شده و اولین سیستم پیاده‌راه، مادی‌ها، زیباترین پل‌های تاریخی پیوسته، بزرگ‌ترین و زیباترین میدان تاریخی جهان، زیباترین مسجد جامع جهان در این شهر قرار دارد اما متاسفانه تعدادی از این اولین‌ها و برترین‌ها برای مردم اصفهان نیز شناخته نشده است. از شهرداری خواهشمندیم مسابقه شناخت اولین‌ها و برترین‌های اصفهان را برپا کند تا مردم از وجود آن‌ها مطلع شوند.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اولویت‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر گفت: بافت تاریخی و آثار فرهنگی شهر از اولویت‌های ما بود که تاکنون چندین اقدام موثر در این خصوص انجام داده‌ایم. نخستین اقدام معرفی چهارباغ عباسی است. شاید خیلی‌ها ندانند چهارباغ عباسی از کجا شروع و به کجا ختم می‌شود. در جلسه‌اخیر مقرر شد ابتدا و انتهای چهارباغ از ارگ جهان نما تا بیمارستان شریعتی مشخص و معرفی شود.

    وی با بیان اینکه ایجاد رینگ صفر یا مدیریت مجموعه تاریخی فرهنگی شهر اصفهان که سال ۱۳۸۹ ثبت شده است، گفت: با ثبت این قسمت، بخشی از مرکز و قلب مجموعه میراثی و تاریخی شهر اصفهان به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار خواهد گرفت. همان طور که ناژوان و تخت فولاد مجموعه‌ای متولی دارند، این بخش مرکزی که سه دوره تاریخی و حساس شهر را در دل خود دارد به صورت ویژه حفظ می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازآفرینی بافت‌های فرسوده بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته چهار، پنج جلسه مهم و دو بازدید داشته‌ایم. کارگروهی در اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی به نام کارگروه بازآفرینی شکل گرفت که بنده مسئول آن هستم. دیروز جلسه‌ای چند ساعته در ستاد بازآفرینی داشتیم و به صورت مفصل موضوعات را با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار کردیم.

    وی افزود: امیدواریم با حرکت‌های صورت گرفته امسال حداقل سه، چهار پروژه بازآفرینی قوی را در اصفهان آغاز کنیم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات