خط انتقال 400 كيلوولت جيرفت به ارگ بم برقدار شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي كرمان،  حبيبي ضمن اعلام اين خبر در خصوص ضرورت احداث اين پروژه اظهار داشت: بعد از مطالعات اوليه و بررسي هاي لازم توسط دفتر فني و برآورد بار در مناطق جنوب و شرق استان و نياز اين مناطق به وجود شبكه پايدار، لزوم احداث خط انتقال در سطح ولتاژ 400 كيلوولت از كهنوج به جيرفت و سپس به ارگ بم ضروري شد كه پس از تصويب و موافقت شركت توانير اين پروژه در دو فاز عمليات اجرايي آن در سال 93 آغاز گرديد.
مديرعامل شركت برق منطقه اي كرمان در ادامه گفت: فاز اول اين پروژه از نيروگاه شوباد كهنوج به پست 400 كيلوولت جيرفت به طول89كيلومتر انجام شد و فاز دوم آن از پست جيرفت به پست ارگ بم ، به دليل عبور از مسيرهاي سخت و صعب العبور كوه هاي جبال بارز از لحاظ اجرايي پروژه اي بسيار سنگين بود كه امروز برقدار شد.
مهندس حبيبي در مورد مشخصات فني اين طرح گفت: خط مذكور به صورت تكمداره و به طول 90 كيلومتر در 3 منطقه آب و هوايي متوسط، سنگين و فوق سنگين بين دو شهرستان جيرفت و بم با استفاده از سيم هادي كرلو و به صورت دو باندل و با نصب 226 برج اجرا شده كه بيشترين ارتفاع اين خط از سطح دريا سه هزار و 140 متر و حداقل آن 890 متر است.
وي اظهار داشت: با به مدار آمدن اين خط رينگ 400 كيلوولت جنوبشرق تكميل و موجبات پايداري و افزايش ضريب اطمينان شبكه و تامين برق پايدار در منطقه جيرفت، بم و زاهدان فراهم شد.
مديرعامل برق منطقه اي كرمان از اين طرح به عنوان يك زيرساخت مهم براي تامين برق پايدار جهت صنايع و معادن و همچنين بخش كشاورزي در سال هاي آتي ياد كرد و گفت: ارزش اين پروژه در حال حاضر نزديك به 900 ميليارد تومان است و كليه عمليات طراحي، ساخت تجهيزات و اجرا توسط شركت ها و متخصصين داخلي انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات