31 طرح تحقيقاتي صنعت برق و انرژي در مسير تجاري سازي قرار گرفت

31 طرح تحقيقاتي صنعت برق و انرژي در مسير تجاري سازي قرار گرفت

به گزارش پايگاه خبري توانير ،در اين مراسم كه با حضور محمدحسين ملاعليا معاون تحقيقات و منابع انساني توانير برگزار شد، نتايج تحقيقات شركتهاي زيرمجموعه توانير و پژوهشگاه نيرو در قالب 31 طرح داراي قابليت تجاري سازي شامل 10 طرح هوشمندسازي ،3 طرح پايدارسازي و 2 طرح نوسازي شبكه به همراه 7 طرح در زمينه بومي سازي فن آوري ساخت تجهيزات انتقال و فوق توزيع طي دو روز برپايي اين رويداد معرفي و در مسير واگذاري قرار گرفت.
معاون تحقيقات و منابع انساني توانير اجراي اين رويداد را در چارچوب اجراي تكاليف قانوني از جمله ماده 5 قانون رفع موانع توليد عنوان كرد كه امكان تجاري سازي و بهره برداري از نتايج تحقيقات دانش بنيان و مورد نياز صنعت برق و انرژي را فراهم مي سازد.
محمدحسين ملاعليا با اشاره به سرآمد بودن وزارت نيرو در حوزه ساخت داخل و تجاري سازي يافته هاي تحقيقاتي اظهار داشت: صنعت برق تقريبا از واردات محصولات مورد نياز بي نياز شده و حجم بالايي از محصولات در كشور توليد مي شود.
وي ارتباط با بخش خصوصي و استفاده از منابع و توان اين بخش در فرايند تجاري سازي نتايج تحقيقات را حايز اهميت دانست و از اختصاص 13 هزار ميليارد تومان منابع مورد نياز در حمايت از تحقيقات دانش بنيان و سرمايه گذاري خطرپذير صنعت برق و انرژي از سوي دولت و مجلس شوراي اسلامي طي سال گذشته و امسال خبر داد كه بخش عمده اي از اين ظرفيت امسال مورد بهره برداري قرار گرفت.
معاون تحقيقات و منابع انساني توانير افزود: از محل بند ط نيز 2600 ميليارد تومان تفاهم نامه با صندوق پژوهش و فن آوري صنعت برق و انرژي در حال مبادله هستيم كه 1000 ميليارد تومان آن بابت افزايش سرمايه اين صندوق در پژوهشگاه نيرو اختصاص يافته و اميدواريم با استفاده صحيح، شاهد تحول در حوزه ساخت داخل محصولات دانش بنيان و تحقيق و پژوهش در وزارت نيرو و توانير باشيم.
وي با اشاره به اقدام پژوهشگاه نيرو براي شكل گيري زيست بوم فن آوري صنعت برق و انرژي ، حمايت حداكثري دستگاههاي حوزه برق به خصوص توانير از اين تحول را به عنوان يك مسووليت مورد تاكيد قرارداد.
وي همچنين كميته تحقيق و پژوهش را درحال شكل گيري عنوان كرد و تهيه نقشه راه تحقيقات وزارت نيرو را از برنامه هاي اين كميته برشمرد.
ملاعليا در گفت و گو با رسانه ملي نيز به فرايند ايده تا توليد نمونه تحقيقاتي اشاره و تجاري سازي را مهمترين بخش اين فرايند عنوان كرد كه نيازمند حمايت است و سرمايه گذاران مي توانند با استفاده از بستر ايجاد شده ،وارد فرايند تجاري سازي طرحهاي تحقيقاتي شوند و از صندوق حمايتي پژوهشگاه نيرو و امكانات پيش بيني شده بهره مند شوند.
از مباحث ارايه شده در اين رويداد اعلام رتبه 17 جمهوري اسلامي ايران در توليد دانش در دنيا و رتبه 117 در جذب و به كارگيري دانش بود كه نشان از هدر رفت منابع دارد و برپايي چنين رويدادهايي نمايانگر عزم وزارت نيرو در ارتقاي جذب و به كارگيري دانش توليد شده در صنعت برق و انرژي است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات