رئيس گروه مديريت بحران وزارت نيرو؛ سياست وزارت نيرو ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان قم ،  مديركل دفتر مديريت بحران استانداري قم در آيين افتتاحيه مانور تمريني و آموزشي وزارت نيرو در منطقه مركزي شمال كشور كه در تالار آب شركت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، با اشاره به حادثه خيز بودن كشور گفت: آمارها نشان مي دهد با توجه به تغيير اقليم حوادث نيز رو به افزايش است، از اين روي آمادگي براي مقابله با حوادث احتمالي ضرورت دارد.
محسن اروجي برگزاري مانورها را در راستاي آموزش و تمرين براي زمان بروز حوادث مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: در واقع مانور، تمرين و ايجاد آمادگي است تا در زمان بروز بحران بتوان به افرادي كه به كمك نياز دارند سريع تر خدمت رساني كرد.
اروجي تأمين آب و برق را از نيازها اوليه در حوادث مختلف دانست و تصريح كرد: بايد به سمت تاب آوري جامعه حركت كنيم و بتوانيم به سرعت در زمان حادثه شرايط را به حالت قبل بازگردانيم.
وي همچنين بر ضرورت مستندسازي مانور تأكيد كرد و يادآور شد: بايد نقاط ضعف و قوت شركت هاي آب و برق در اين مانورها احصا شود تا ضمن برطرف كردن نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت، آمادگي لازم براي مديريت بحران را به دست آوريم.
رئيس گروه مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو نيز در اين آيين هماهنگي، هوشمندي سازمان و اعتمادسازي را سه هدف اصلي اين مانور برشمرد و گفت: قم بيست و هشتمين استاني است كه اين مانور با مشاركت شركت هاي آب و برق قم، تهران و قزوين در آن برگزار مي شود.
مهندس علي رجبي ايجاد هماهنگي بين شركت هاي آب و برق را براي رسيدگي به حوادث در مواقع بحراني مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: همواره «هماهنگي» سرلوحه كار در طراحي مانورها بوده است تا صنعت آب و برق به صورت يكپارچه و در قالب يك تيم بتوانند در شرايط بحراني در كنار هم قرار گيرند تا در خدمت رساني تسريع و هم افزايي صورت گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه هوشمندي سازماني يكي از اهداف برگزاري مانورها در وزارت نيرو است، خاطرنشان كرد: بر اين اساس بايد هرگونه ابزار، تجهيزات و منابع انساني متناسب با شرايطي كه در ميدان اتفاق مي افتد به كار گرفته شود و از ورود تجهيزات و امكانات ناكارآمد به صحنه جلوگيري به عمل آيد.
رئيس گروه مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو با بيان اينكه اعتمادسازي در جامعه را از ديگر اهداف مانورهاي وزارت نيرو عنوان و تصريح كرد: در شرايط امروز كشور نيازمند اعتماد اجتماعي هستيم كه عملكرد صحيح ما در صنعت آب و برق در جامعه، مي تواند اعتماد ساز باشد.
وي خدمت رساني، آمادگي نيروها و آموزش را از ديگر اهداف برگزاري اين مانورها دانست و با تأكيد بر اينكه سياست وزارت نيرو خدمت رساني سريع و به موقع در تمام مناطق كشور در زمان بروز حوادث است، تأكيد كرد: براي همكاران ما در صنعت آب و برق گويش ها و اعتقادات مناطق مختلف تفاوتي ندارد و با آمادگي كامل در زمان حوادث تلاش خواهند كرد به سرعت به پايداري آب و برق در منطقه حادثه ديده كمك كنند.
يادآور مي شود مانور تمريني و آموزشي وزارت نيرو در منطقه مركزي شمال كشور با رويكرد زلزله و سيلاب فرضي در تأسيسات زيربنايي و انسداد برخي رودخانه ها با مشاركت شركت هاي آب و فاضلاب، آب منطقه اي و توزيع برق استان هاي قم، تهران و قزوين امروز در قم برگزار مي شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات