بازديد معاون استاندار سمنان از نيروگاه شهيد باكري ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي سمنان محمد رضا صادقي ، معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار در اين بازديد، از واحدهاي مختلف نيروگاه شهيد باكري بازديد و در جريان چگونگي توليد برق در اين نيروگاه قرار گرفت.
وي با اظهار تشكر از زحمات مديران صنعت برق استان و نيروگاه شهيد باكري در توليد و تامين برق مطمئن به مردم شريف استان سمنان ، اظهار داشت : با توجه به شرايط فصل زمستان و افت فشار گاز ، به منظور تأمين سوخت جايگزين نيروگاه ، تمهيدات لازم انديشيده شود.
مهندس مجيد وفائي ، مدير عامل شركت برق منطقه اي سمنان با تشريح وضعيت شبكه برق و تأسيسات انتقال و فوق توزيع در سطح استان ، نقش نيروگاه شهيد باكري سمنان را در استان مهم و زيربنايي دانست .

براساس اين گزارش،  نيروگاه شهيد باكري سمنان، كيلومتر 10 بزرگراه سمنان – دامغان قرار دارد كه در سال 1391 به بهره برداري رسيد. اين نيروگاه از نوع سيكل تركيبي با ظرفيت توليد 484مگاوات است كه شامل 2 واحد گازي 162مگاواتي V94.02 و 1 واحد بخار 160مگاواتي در زميني به مساحت 100هكتار است. ظرفيت فعلي اين نيروگاه 324مگاوات است و بخش بخار و سيكل تركيبي آن هنوز به بهره برداري نرسيده است.  سوخت اين نيروگاه گاز طبيعي و سوخت پشتيبان نفت گاز (گازوئيل) است .

در ادامه،از نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي پويا انرژي كه توسط بخش خصوصي در حال احداث است نيز بازديد به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات