افتتاح یازده خانه محیط زیست در استان اصفهان

افتتاح یازده خانه محیط زیست در استان اصفهان

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور؛

خانه‌های محیط‌زیست می‌توانند بسترهای اصلی حل معضلات و مطالبه گری‌ها در هر منطقه باشند .

به گزارش «پارما»، آیین رونمایی از خانه های محیط زیست در استان اصفهان با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد .

دکتر نورالله مرادی در این آیین اظهار داشت: خانه‌های محیط‌زیست می‌توانند بسترهای اصلی حل معضلات و مطالبه گری‌ها در هر منطقه باشند. خانه‌های محیط‌زیست با فراهم سازی فرصت‌هایی برای بیان دغدغه‌های محیط زیستی، مسیری را برای تبدیل این دغدغه ها به استانداردهای جهانی ایجاد می کند .

وی با اشاره به پیشرو بودن اصفهان در تأسیس خانه های محیط زیست، افرود: برای گفت‌وگو و بیان راه‌ حل های عبور از مشکلات نیاز به ایجاد مکانی به منظور گردهمایی های محیط زیستی بودیم و با این ایده، خانه‌های محیط‌زیست شکل گرفت. حفظ محیط‌زیست یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور و همچنین یکی از مباحث مورد توجه همه کارگزاران در دولت جدید است .

مرادی بیان کرد: امروز ‌خانه‌های محیط‌زیست تمام مطالبه گری که لازم است را از دستگاه‌های مسئول دنبال می‌کنند و قطعاً از این طریق جلوی بسیاری از تخریب‌ها گرفته خواهد شد. امروز 11 خانه محیط‌زیست در استان اصفهان افتتاح می‌شود و محل تجمیع تفکرات مردمی و مسئولان خواهد بود. امیدواریم با فعالیت این خانه‌ها محیط‌زیست کشور را با سلامت و شاخص‌های لازم تحویل آیندگان دهیم .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز کرد: شکل گیری همزمان 11 خانه محیط زیست در شهر و استان اصفهان، رویداد مهمی برای حفاظت محیط زیست است و اصفهان این ظرفیت را دارد که در یک فرآیند سه یا چهار ساله، به افتتاح صدها خانه محیط زیست هم برسد. پیش از این در استان‌های البرز و فارس، چهار خانه محیط زیست افتتاح شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده با بیان عدم محدودیت تعداد در ایجاد خانه های محیط زیست، گفت: موضوع خانه محیط زیست ایده ای است که می تواند از اجرایی شدن بسیاری از تصمیمات زیان بخش در حوزه محیط زیست، جلوگیری کند و با اعلام پیشنهادهای مفید، وضعیت زیست محیطی در محله، منطقه، شهر و یک استان بهبود پیدا کند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مردمی شدن تصمیمات در حوزه محیط زیست و دستاوردهای مورد انتظار خانه‌های محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر طرح خانه‌های محیط زیست شکل بگیرد، مردم می توانند با انتقال داده‌ها، مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله شان را دنبال و با مسئولان شهری و روستایی درمیان بگذارند .

در این مراسم که صبح امروز برگزار شد، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و محیط زیستی و اهالی رسانه حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات