افزایش سرانه ها در مناطق باید مبتنی بر نیاز مردم  ...

افزایش سرانه ها در مناطق باید مبتنی بر نیاز مردم ...

افزایش سرانه ها در مناطق باید مبتنی بر نیاز مردم هر محله باشد/بهره برداری از پروژه های زود بازده بازآفرینی در آبان ماه 140‪1

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در بازدید از سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد گفت: مهم ترین موضوعی که باید در حوزه بازآفرینی مدنظر قرار گیرد توجه به خواست و نظر مردم هر محله و منطقه است، در هر برنامه ریزی برای توسعه و افزایش سرانه ها باید توجه شود مردم چه نیازی دارند و مبتنی بر نیاز و خواسته مردم برنامه ریزی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین حوزه های مدیریت شهری، موضوع بازآفرینی شهری است به این معنا که باید با اتکا به اطلاعات و ظرفیت های موجود محیط زیست شهری را در حوزه های مختلف با رویکرد عدالت محور توسعه و رشد داد و شرایط زیست شهری مردم را بهتر کرد.

ناصحی گفت: وجود بافت های ناکارآمد در شهر مشهد چه در حوزه پیرامونی و چه در بافت های فرسوه مرکز شهر این مسئولیت را برای مدیریت شهری سنگین تر می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: تاکید ما بر این است که باید با کمترین مداخله موضوع بازگشایی ها و تامین سرانه ها شکل بگیرد تا مردمی که در محل هستند انتفاع لازم را از ورود بازآفرینی به محله خود ببرند.

ناصحی اظهار کرد: اولین مصوبه شورای ششم حمایت از محله های بازآفرینی بود که ذیل عنوان پروژه های زود بازده و اعتماد ساز در دستور کار قرار گرفت و این طرح ها قرار است تا انتهای آبان 1401 به بهرداری برسد.

وی افزود: یکی دیگر از عرصه های با اهمیت حوزه بازآفرینی موضوع حفظ و حراست و ارتقای بافت ها و لبه های تاریخی در شهر مشهد برای ارتقا و احیای هویت شهری مشهد است.

ناصحی گفت: ماموریت جدیدی که به سازمان بازآفرینی محول شده است حفظ، مرمت و بهره برداری بهینه از این آثار تاریخی است، ساختمان های دارای ارزش تاریخی مرمت می شوند و برای استفاده های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که سازمان بازآفرینی انجام می دهد، اشتغال زایی در محله های بافت پیرامونی و کم برخوردار است که در این حوزه توصیه شد به سمت حمایت از شغل هایی برویم که مستقیم با موضوع خدمات و ماموریت های شهرداری در ارتباط است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات