تشکیل مجمع سالیانه روسای کمیسیون‌های حقوقی  ...

تشکیل مجمع سالیانه روسای کمیسیون‌های حقوقی ...

تشکیل مجمع سالیانه روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای شهر مراکز استان‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هاشم دائمی در مراسم اختتامیه اولین نشست تخصصی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی و مدیران حقوقی شهرداری‌‌های مراکز استان‌ها، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزار‌کننده این رویداد ملی، اظهارکرد: طی مدت برگزاری نشست، مباحث چالشی و حائز اهمیتی مطرح شد؛ از سوی مردان و زنانی که به خوبی قانون را می‌فهمند و به دنبال حل و فصل مشکلات مردم هستند.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای مراکز استان‌های کشور برخوردار از کمیسیون حقوقی هستند، گفت: از سوی دیگر برخی از مراکز استان‌ها و شهرهای کشور فاقد کمیسیون حقوقی بوده و یا این کمیسیون به صورت تلفیقی ذیل کمیسیون برنامه و بودجه تعریف شده است؛ نظر به اهمیت تشکیل کمیسیون‌های حقوقی، این مهم باید در قالب ابلاغ یا پیشنهاد از سوی شورای عالی استان‌‎ها، به شهرهای فاقد کمیسیون حقوقی ابلاغ شود.

دائمی به تشریح ضرورت پیش‌بینی حوزه نظارت، ذیل کمیسیون حقوقی پرداخت و افزود: در برخی شوراها، روی عنوان «نظارت» حساسیت‌هایی وجود دارد چراکه نظارت را شان همه اعضای شورای شهر می‌دانند؛ این موضوع باید تدقیق و تبیین شود که جایگاه حقوقی کمیسیون‌های حقوقی شوراها، نظارت بر اجرای دقیق قوانین است و نه نگاه عام.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از تشکیل مجمع دائمی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای مراکز استان‌ها خبرداد و تصریح کرد: در جلسه‌ای که با معاون حقوقی رئیس جمهور داشتیم، پیشنهاد برگزاری جلسات ماهانه به منظور پیگیری مشکلات و معضلات شهرها از سوی آقای دکتر "دهقان" مطرح شد که فرصت مغتنمی است.

دائمی با بیان اینکه سازوکار و آیین‌نامه مقدماتی دبیرخانه این مجمع تدوین شده و به زودی برای اخذ نظرات پیشنهادی به منظور اعمال اصلاحات احتمالی به شهرها ارسال می‌شود، گفت: امیدواریم از این طریق بتوان بیش از پیش به توسعه شهرها از مسیر قانونی بپردازیم.

وی پیشنهاد برگزاری هر 6 ماه یکبار نشست‌های تخصصی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی و مدیران حقوقی شهرداری مراکز استان‌های کشور را مطرح کرد و افزود: با برگزاری این نشست‌ها، مصوبات را به صورت دقیق‌تر می‌توان پیگیری کرد تا خروجی موثری از آنها در آینده داشته باشیم.

دائمی در پایان اظهارکرد: امیدواریم به حرمت امام‌رضا(ع) و قداست مشهد مقدس، بتوان دبیرخانه نشست را در این شهر تشکیل داد تا خادمان خوبی در راه توسعه و اعتلای فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران عزیز باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات