مدیریت یکپارچه شهری با تقویت شوراها

مدیریت یکپارچه شهری با تقویت شوراها

مدیریت یکپارچه شهری با تقویت شوراها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هاشم دائمی در آیین افتتاحیه نخستین نشست تخصصی رؤسای کمیسیون‌ها و مدیران حقوقی کلانشهرهای کشور اظهار کرد: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند و مبنایی‌ترین و اصلی ترین بستری محسوب می‌شوند که می‌توان با تقویت جایگاه حقوقی آنها، زمینه مدیریت یکپارچه شهری را به وجود آورد.

دائمی ضمن اشاره به جایگاه حقوقی شوراها در قانون اساسی، گفت: شوراها توانسته‌اند بار سنگین تصدی‌ها را از دوش دولت بردارند اما کاهش اختیارات شوراها و نظارت نهادهای مختلف بر شهرداری‌ها بدون ایجاد یک بستر هماهنگ با شوراها، باعث ایجاد تاخیر و اطاله در روند اجرای پروژه‌ها خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از تشکیل دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی کلانشهرهای سراسر کشور خبر داد و افزود: پیشنهاد ما برای بازگرداندن شوراها به جایگاه واقعی خود، تشکیل دیوان محاسبات محلی است تا مقتضیات منطقه در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.

دائمی خاطرنشان کرد: راهکار پیشنهادی دیگر در راستای حیات دوباره جایگاه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شوراها، ارائه لایحه خودکفایی شهرداری‌ها به مجلس توسط وزارت کشور است.

وی گفت: فراهم نبودن بستر مناسب برای ایجاد درآمد‌های پایدار، شهرداری‌ها را مجبور به تراکم فروشی کرده است؛ تراکم‌فروشی، به عنوان یک درآمد ناپایدار، منجر به از بین رفتن تعادل بین طرح‌های جامع و طرح‌های تفصیلی در شهرها می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری نشست‌های تخصصی و اصلاح ساختارهای موجود، شوراهای شهر را در جهت نفع مردم، به جایگاه واقعی خود برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات